EN KONFORLU JUKE
Crossover pazarının renkli seçeneklerinden olan Nissan Juke, farklı tarzı ile kendini benimsetti. Araçta kullanılan otomatik şanzımanlı benzinli ünite, konfor arayanlara hitap ediyor
Nissan, crossover pazarının önde gelen üreticilerinden. Birbirinden iddialı modelleriyle pazarın gelişmesine ön ayak olan marka, Qashqai ve Juke ile pazarın güçlü oyuncuları arasında yer alıyor. Bu hafta konuğumuz olan küçük crossoverJuke, farklı tarzı, zengin donanımı ve sportif sürüşüyle dikkat çekiyor. Makyajla birlikte yeni bir tampon ve far gruplarına kavuşan model, artık LED gündüz farlarına da sahip. Büyük ön ızgarasının yanlarına konumlandırılmış yuvarlak far blokları, Juke için artık bir kimlik niteliğinde. Kaputun iki ucunda yer alan bumerang şeklindeki gündüz LED’leri, aracı daha teknolojik bir hale getirmiş. Arka kısımda stop grupları yine bumerang şeklinde konumlandırılmış.
Yerden yükseklik 180 milimetre
Tampon kısmında da ufak değişikliklere gidilmiş ve krom çıtalar uygulanmış. Her ne kadar 4 tekerlekten çekişli olmasa da Juke’unyaklaşma açısı 23, ayrılma açısı ise 27,5 dereceyle yeterince iddialı. Üstelik 180 milimetrelik yerden yükseklik de SUV’ları aratmıyor. Aracın iç mekanı da oldukça sportif. B-Crossover sınıfında yer alan test konuğumuzda bolca sert malzemeler kullanılmış. Koltukların yanal destekleri başarılı, sürüş pozisyonu da oldukça ideal konumda. Orta konsolda yer alan geniş ekran, geri görüş kamerasını barındırıyor ve hemen altında farklı bir anlayışla geliştirilen dijital klima sitemi yer alıyor. Climate ve D-Mode butonlarıyla ayrılan bu sistem, dijital klima ekranını ve sürüş modlarını aynı ekran içinde sunuyor. D-Modebotununa bastığımızda normal, sport ve eco sürüş modları yer alıyor. Daha dinamik bir sürüş keyfini sport sisteminde yaşamak mümkün. Aracın ön bölümünde yeterli yaşam alanı sunulurken arka bölüm uzun boylulara göre değil. Juke’un bagaj hacmi ise 354 litre.
Ortalama tüketim 6.3 litre
Test aracımızın kalbinde, 1.6 litrelik benzinli ünite yatıyor. Araçta sunulan tek otomatik şanzımanlı versiyon olan motor, 117 beygir güç ve 158 nmtork üretiyor. Kademesiz (CVT) şanzımanın konforlu yapısı sakin sürüşlerde keyifli bir kullanım sunuyor. Araç, 0-100 km/s ivmelenme sini 11.5 saniyede tamamlarken saatte 170 kilometre sürate ulaşabiliyor. Performans olarak beklentileri karşılayan araç, yol tutuş konusunda da tasarımının hakkını veriyor. Dengeli ve kıvrak yapısıyla aracın gençleri hedeflediği bir gerçek. Fabrika verilerine göre ortalama tüketim 6.3 litre. Sakin kullanımda bu değere yaklaşmak kolay. Bizim denemelerimizde ulaştığımız 7.2 litrelik değer de makul seviyede. litrelik bir tüketim değerini ekranlarımıza yansıttı. Araçta standart olarak, ABS, ESP, ön/yan/perde hava yastıkları, lastik basınç uyarı sistemi gibi uzun bir liste sunuluyor.