Fiat Egea Hibrit Karşınızda
Tofaş’ın ürün geliştirme sürecinde önemli rol aldığı ve 2015 yılında üretimine başlanan Egea model ailesinin hibrit motorlu versiyonları Türkiye’de satışa sunuldu.
Egea’nın hibrit motorlu versiyonlarının tanıtıldığı basın etkinliğinde konuşan FIAT Marka Direktörü Altan Aytaç “2022 yılına yeniliklerle başladık. Ocak ayında Cross Wagon’u tüketiciyle buluşturduk. Egea Ailesi’nin merakla beklenen 1.6 Multijet II 130 HP’lik Dizel otomatik şanzımanlı versiyonları da tüm gövde tiplerinde mart ayında FIAT showroomlarındaki yerini aldı. Egea Hybrid, Sedan, Hatchback, Cross ve Cross Wagon gövde tiplerinde nisan ayından itibaren 509 Bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’deki Fiat bayilerindeki yerlerini alıyor. Böylelikle Egea ürün gamı daha da zenginleşiyor. Altı yıldır ülkemizin en çok tercih edilen modeli olan Egea’nın 2022 yılında gama eklenen yeni versiyonlar ve Hybrid modelleriyle daha da güçleneceğine değinen Aytaç “2022 yılında da FIAT markasının liderliğini sürdürmesini hedefliyoruz.” dedi.
YENİ NESİL HİBRİT
Egea Hybrid, performansını yeni nesil 130 HP güç ve 240 NM torka sahip, 1,5 litrelik 4 silindirli turbo benzinli FireFly motor ile 48-Volt bataryaya sahip 15 kw’lık elektrik motorun sinerjisinden alıyor. Egea Hybrid’de BSG (Belt Start Generator) ve 15KW’lık elektrikli motor 130 beygirlik içten yanmalı motoru destekliyor.Egea Hybrid, yeni güç aktarma organları sayesinde içten yanmalı motorun ısınma fazında oluşan yakıt tüketimi ve emisyonun düşürülmesi sağlanıyor. Egea’daki hibrit teknolojisi; aracın sessiz, akıcı, yakıt harcamadan, %100 elektrikli modda kalkış yapabilmesine (e-launch) ve düşük devirde tamamen elektrikli modda ilerlemesine (e-creep) imkan sağlıyor. Egea Hybrid, sadece elektrik motorun gücü ile yoğun ve sıkışık trafikte kısa mesafelerde gaz pedalına basmadan ilerleyebiliyor (e-queueing).Egea Hybrid tamamen elektrik modunda park edilebiliyor (e-park). Hem frenleme hem de yavaşlama esnasında enerji geri kazanımı ile bataryasını şarj edecek şekilde geliştirilen Hibrit Egea, performanstan ödün vermediği gibi maksimum sürüş konforu sağlıyor.
7 İLERİ ÇİFT KAVRAMA
Egea Hybrid ile birlikte 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzıman da FIAT markasında ilk defa satışa sunuluyor. 7 ileri otomatik vitesli Egea Hybrid, 0-100 km hızlanmasını 8,6 saniyede tamamlarken yakıt tüketiminde de önemli bir avantaj sağlıyor ve şehir içi kullanımda 100 km.de 5,0 lt’lik (WLTP) tüketim değerine ulaşıyor. Egea’daki hibrit teknolojisi, yine Fiat modellerinde bir ilk olarak, sürüş sırasında benzinli motoru tamamen kapatarak WLTP çevriminin yüzde 47’sinin benzinli motor çalıştırılmadan tamamlanabilemesini sağlıyor. Bu oran şehir içi çevrimde yüzde 62’ye kadar çıkabiliyor. Sonuç olarak, yeni 48-Volt hibrit benzinli motor, şehir içi kullanımda hem benzinli, hem de dizel motorlara oranla daha düşük yakıt sarfiyatı sağlıyor. Yeni Egea Hybrid, tüm bu özellikleriyle sınıfındaki en gelişmiş 48-Volt Hibrit motor seçeneğini sunuyor.
Sınıfında en gelişmiş aktif güvenlik sistemleri
İleri sürüş destek sistemleri (ADAS) ile donatılan hibrit motorlu Egea, ailenin tüm üyelerinde olduğu gibi, ‘Trafik İşareti Tanıma Sistemi’, ‘Akıllı Hız Asistanı’,’ Şerit Takip Sistemi’, ‘Sürücü Yorgunluk Uyarı Sistemi’, ‘Akıllı Uzun Far’ gibi güvenlik donanımlarını Urban (orta) donanım seviyesinden itibaren seçilebilir hale getiriyor. Hayatı kolaylaştıran “Anahtarsız giriş ve çalıştırma”, “kablosuz akıllı telefon şarjı”, “kablosuz multimedya bağlantısı” ve ‘Kör Nokta Uyarı Sistemi’ ile (Sedan gövde tipinde) “otomatik bagaj açma sensörü” gibi özellikleri ise yine Lounge versiyonunda sunulmaya devam ediliyor.