GENÇLEŞEN i30’UN GÖZÜ AVRUPA’DA
Güney Koreli üretici Hyundai, yeni nesil i30’u satışa sundu. Çekici tasarımı ve yeni teknolojileriyle araç artık çok daha iddialı olurken, yeni nesil benzinli motor oldukça sportif
Hyundai, Avrupa için geliştirdiği i serisinin ilk temsilcisini yeniledi. Kompakt hatchback pazarının önemli oyuncularından i30, 3’üncü jenerasyonuyla yollara çıkmaya başladı. İlk iki nesli tasarım çizgilerini de barındıran yeni araç, modern ve sportif tasarımıyla konuğumuz oldu. Sınıfının en yakışıklı modellerinden biri olmayı sürdüren araç, çekik farları uzatılmış burnuyla farklı görünmeyi başarıyor. Yüksek omuz çizgisi araca kaslı bir ifade kazandırıyor ve bu çizgi profil boyunca ilerliyor. Arka tasarımda markanın kompakt SUV modeli Tuscon’dan izler görülüyor. Yeni arka tampondaki siyah kaplama dikkat çekici.
8 inçlik ekran
Aracın boyutlarına baktığımızda 4.30 metrelik uzunluğa, 1.78 metrelik genişliğe ve 1.47 metrelik yüksekliğe sahip. Hyundai i30’un 378 litrelik bagaj hacmi sınıfının en iyileri arasında. Aracı iç tasarımı ise çok daha modern bir görünüme sahip. Yeni kumanda elemanları, büyük dokunmatik ekran, yeni direksiyon simidi ve havalandırma ızgaraları hoş bir bütünlük sağlıyor. Ortadaki 8 inçlik oldukça kaliteli multimedya ekranı, navigasyon sisteminin yanı sıra Android Auto ve Apple Car desteği sunuyor. Araçta ayrıca kablosuz şarj desteği de var. Üst pakette sunulan akıllı hız sabitleyici, şerit takip sistemi ve kör nokta uyarı sistemi ile eksiksiz bir donanım seviyesini sağlanmış. Araçta sunulan yaşam alanı sınıf ortalamalarının üzerinde, 395 litrelik bagaj da yeterince geniş.
140 beygirlik benzinli
Yeni nesil i30’da 2’si benzinli olmak üzere toplam 3 motor seçeneği sunuluyor. Bize konuk olan seçenek ise 1.4 litrelik T-GDI adı verilen benzinli ünite. 140 beygir güç ve 242 nm tork üreten motor, 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzıman DCT ile kombine ediliyor. 1463 kilogramlık otomobile yeterli performansı sağlayan motor, otomatik şanzımanla uyum içerisinde. 0-100 km/s ivmelenmesini 9,2 saniyede tamamlayan araç, saatte 205 kilometre sürate ulaşabiliyor. Hızlı geçişleriyle performansa katkı sağlayan DCT, asıl hünerini tüketim değerlerinde sergiliyor. Fabrika verilerine göre 5,5 litre olan ortalama tüketim, araç testimizin sonunda 6,3 litre olarak yol bilgisayarına yansıdı.