Grip Control ile araziye çıkıyor
Peugeot 3008, Grip Control çekiş destek sistemiyle hafif arazi şartlarında da ilerleyebilirken konuğumuz oldu. Araçta sunulan tasarruflu dizel ünite, yeterli performansa sahip.
Peugeot, SUV modellerini bir aile haline getirerek önemli bir atılım gerçekleştirdi. Marka, yeni nesliyle tüm dikkatleri üzerine çeken SUV 3008 ile başarı çıtasını oldukça yükseğe konumlandırdı ve rakiplerini ciddi bir gözdağı verdi. Sportif sürüşü ve kendine has tarzıyla dikkat çeken 3008, bu ay bize Grip Control sistemine sahip versiyonuyla konuk oldu.
SUV TASARIMI ÖN PLANDA
Geniş hava girişlerine sahip tamponu, damla desenli farları, büyük ve kavisli ön ızgarasıyla son derece prestijli görünen ön bölüm, uzun motor kaputu ve kaslı çamurluklarla çekici bir tasarım vadediyor. Ön tampon altından başlayıp kapı altları ve davlumbazlarla devam eden, arka tamponun da büyük bir bölümünü kaplayan kaplamalar, aracın SUV genlerini vurguluyor. Çift renkli 18 inçlik alaşım jantlar da bu tasarıma katkı sağlıyor. Çok şık arka farlar ve boydan boya devam eden siyah şerit, aracın neden tasarımıyla ödül aldığını açıklıyor. Kapı üstlerindeki krom çıta ve aynı renkteki tavan rayları, aracı tam bir SUV yapıyor.
İÇ TASARIM ÇOK FARKLI
Dış tasarımdaki iddialı çizgiler, iç mekanda farklı bir boyutta. Markanın i-Cockpit adını verdiği küçük çaplı direksiyon simidi ve sürücüye dönük konsol, iç tasarımı türünün en iyileri arasına yerleştiriyor. Yüksek oturma pozisyonuna rağmen oldukça sportif bir his sağlanmış. Piyano tuşlu kumanda birimleri, 8 inçlik dokunmatik ekran ve piyano siyahı konsol, aracın teknolojik altyapısına işaret ediyor. Joystick tipi vites kolu çok şık ve hemen yanında Grip Control ve yokuş iniş kontrol tuşu yer alıyor. Bolca saklama alanının sunulduğu kokpitte hem ön hem arka bölümde yeterince ferah hacim sağlanmış. 520 litrelik bagaj da oldukça geniş.
120 BEYGİRLİK DİZEL
Yeni nesil 3008’de benzinli ve dizel motor seçenekleri sunuluyor. Bize konuk olan 1.6 litrelik BlueHDi ünite, 120 beygir güç ve 300 nm tork üretiyor. 6 ileri tam otomatik şanzımanla kombine edilen dizel ünite, son derece dengesi ve esnek bir yapıda. Şanzımanın hızlı geçişleri, 1315 kilogramlık otomobilde ara hızlanmaları da sorunsuz hale getiriyor. 0-100 km/s ivmelenmesini 11.6 saniyede tamamlayan aracın ulaşabildiği maksimum süratse saatte 185 kilometre olarak belirlenmiş. Fabrika verilerine göre 4.4 litrelik ortalama tüketim, M+S olmayan versiyondan sadece 0.2 litre daha yüksek. Bu şekilde bile 53 litrelik depoyla menzil 1200 kilometreyi buluyor.
İKİ ÇEKERDEN ÇOK DAHA ÜSTÜN
Grip Control sistemi, çekiş sistemini yol şartlarına göre kısıtlama yeteneğine sahip. M+S (çamur+kar) tipi 18 inçlik lastiklerle birlikte sunulan sistem; kum, kar, çamur, normal ve ESP off modlarına sahip. Bu sayede sistem, zorlu şartlarda optimum çekişi garanti ediyor. Sistem 4X4’lere bir alternatif olmasa da, iki çeker otomobillerin ilerleyemediği şartlarda yol almayı sağlıyor. Sport Pack’te, M+S (çamur+kar) tipi lastikler ve akıllı iniş kontrol sistemi de yer alıyor. Böylece, gaz ya da frene basmadan dik yokuşlardan inebilmek mümkün. Aracın otoyol şartlarındaki yol tutuş yeteneği ise sportif otomobilleri aratmıyor. Net tepkiler veren direksiyon sistemi, başarılı süspansiyonlarla etkileyici bir tutunma yeteneği vadediyor.