GÜÇLÜ VE TUTUMLU 3008
Peugeot’nun SUV pazarındaki iddialı oyuncusu 3008, 1.2 litrelik benzinli motor ve otomatik şanzımanıyla, ‘dizele gerek var mı’ dedirtiyor
Fransız otomotiv devi Peugeot, yeni nesil 3008 ile tasarımda çıtayı bir hayli yukarıya yükseltti. Yollardaki en şık araçlardan olan yeni 3008, dizel motor seçeneğiyle olduğu kadar benzinli versiyonuyla da iddialı. Bu ayki 1.2 litrelik benzinli motoruyla konuğumuz olan araç, sportif GT Line donanımıyla çok daha heybetli görünüyor.
PREMIUMLARI ARATMIYOR
Geniş hava girişlerine sahip tamponu, damla desenli farları, büyük ve kavisli ön ızgarasıyla son derece prestijli görünen ön bölüm, uzun motor kaputu ve kaslı çamurluklarla çekici bir tasarım vadediyor. Ön tampon altından başlayıp kapı altları ve davlumbazlarla devam eden, arka tamponun da büyük bir bölümünü kaplayan kaplamalar, aracın SUV genlerini vurguluyor. Çift renkli 19 inçlik alaşım jantlar da bu tasarıma katkı sağlıyor. Çok şık arka farlar ve boydan boya devam eden siyah şerit, araca premium modelleri aratmayan bir prestij kazandırmış. Kapı üstlerindeki krom çıta ve aynı renkteki tavan rayları, aracı tam bir SUV yapıyor.
AÇIK KOKPİTİ GİBİ
Dış tasarımdaki iddialı çizgiler, iç mekanda farklı bir boyutta. Markanın i-Cockpit adını verdiği küçük çaplı direksiyon simidi ve sürücüye dönük konsol, iç tasarımı türünün en iyileri arasına yerleştiriyor. Piyano tuşlu kumanda birimleri, 8 inçlik dokunmatik ekran, piyano siyahı konsol ve kablosuz şarj sistemi, aracın teknolojik altyapısına işaret ediyor. Joystick tipi vites kolu çok şık ve hemen yanında eşyalar için bolca yer ayrılmış. İç mekanda hem ön hem arka bölümde yeterince ferah hacim sağlanmış. 520 litrelik bagaj da oldukça geniş.
130 BEYGİRLİK BENZİNLİ
Yeni nesil 3008’de benzinli ve dizel motor seçenekleri sunuluyor. Bize konuk olan 1.2 litrelik PureTech ünite, 130 beygir güç ve 230 nm tork üretiyor. 6 ileri tam otomatik şanzımanla kombine edilen dizel ünite, son derece dengesi ve esnek bir yapıda. Şanzımanın hızlı geçişleri, 1270 kilogramlık otomobilde ara hızlanmaları da sorunsuz hale getiriyor. 0-100 km/s ivmelenmesini 10.5 saniyede tamamlayan aracın ulaşabildiği maksimum süratse saatte 188 kilometre olarak belirlenmiş. Fabrika verilerine göre 5.2 litrelik ortalama tüketim, dizel versiyondan sadece 1 litre daha fazla. Bizim kullanımımızda elde ettiğimiz ortalamaysa 6.8 litre oldu.