Hafif makyaj
Peugeot 5008, geniş ailelerin tercihleri arasında. Kompakt MPV sınıfında Fransız hükümdarlığı rekabete dönüştü. Her markanın birkaç oyuncusu bu sınıfı forse ediyor. Rekabetten payına düşeni almak isteyen 5008, ilk olarak 2009 yılında piyasaya çıktı. Geçtiğimiz yıl makyajdan geçen 5008, görünüm olarak daha şık bir hal aldı.
5008’in makyajı özellikle ön bölümde yoğu olarak kendini gösteriyor. Eski büyük farlar yerine markanın son jenerasyon modellerinde de kullanılan daha ince far grubu tercih edilmiş. Radyatör ızgarası da yeni Peugeot modellerinden 5008’e aktarılmış. Bu bölümün en üstünde ince bir kromaj içinde marka ismi yer alıyor.
Arka ve yan bölümde belirgin bir değişim yok. Sadece makyajla birlikte krom kaplı tavan rayları eklenmiş. Peugeot 5008; 4529 mm uzunluğa, 1837 mm genişliğe, 1639 mm yüksekliğe sahip.
5008’in dışına yapılan makyaj, kokpitte açılıp kapanabilen büyük bir ekranla karşımıza çıkıyor. Bu ekrandan aracın sürüş bilgilerinin yanı sıra navigasyon sisteminin de verilerini görmek mümkün. Orta konsolda müzik sistemi yenilenirken bu sistemin üst kışında açık bir göz yaratılmış. Gösterge tablosunda bir değişim yok. İç mekan kalitesi genel anlamda başarılı. Segment rakipleriyle kolaylıkla bol ölçüşebilecek düzeyde. 5008, 7 kişilik bir araç. İstenildiğinde bagaj zemininden 2 adet koltuk çıkarılabiliyor. Bu koltuklar kapalıyken bagaj hacmi 823 litre. Test aracımız opsiyonel olarak satılan video paketine sahipti. Bu paket ile ön koltukların kafalıklarında ekran sunuluyor. Bu ekran özel bir deri kılıfla kapatılabildiğinden güvenlik açısından da risk azaltılıyor.
Peugeot 5008’de markanın pek çok modelinde kullanılan değişken geometrili turboya sahip son nesil 1.6 litre dizel motor görev yapıyordu. Bu motor 3600 d/d’de 115 HP güç, 1750 d/d’de ise 270 Nm tork üretiyor. Araçtaki en büyük yenilikse ETG6 ismi verilen yeni nesil otomatikleştirilmiş şanzıman. Fabrika verilerine göre aracın 0-100 km/s hızlanması 13.3 saniye.