Hem heybetli hem de cimri
BMW, X modellerinin en küçüğüyle bile SUV kullanım hissini sunmayı başarıyor. Küçük hacimli dizel motoruyla yeni X1, düşük tüketimi, konforlu sürüşü ve yol tutuş yeteneğiyle tam bir BMW.
Alman lüks otomobil üreticisi BMW, özellikle son dönemde ürün gamını ciddi oranda genişletti. Bu genişleme hareketinden markanın X ön ismiyle satışa sunduğu SUV modeller de nasibini aldı. X modellerinin en küçük temsilcisi olan X1’i 2010’da pazara sunan marka, yeni nesliyle yollarda boy gösteren X1’de vergi avantajlı benzinli ve dizel motor seçenekleri sunarak, aracı ulaşmayı kolaylaştırıyor. Tam bir kompakt SUV gibi görünen X1, tasarımı ve tasarruflu motor seçenekleriyle pazardaki iddiasını artırdı.
ŞIK TASARIM GENİŞ İÇ MEKAN
Bu ayki konuklarımızdan olan yeni X1, şık ve sportif bir SUV’nin nasıl görünmesi gerektiğini gözler önüne seriyor. Yüksek ve kavisli motor kaputu, klasikleşen BMW böbrek ızgarası, geniş hava girişine sahip ön tamponu, gümüş tampon koruyucu kaplaması ve farların altına yerleştirilen sis farlarıyla çekici bir tasarıma sahip. M paketle birlikte gelen sportif detaylar da aracın albenisini artırıyor. Arka bölümde kavisli bagaj kapağı, profile taşan far grubu, renkli tampon koruyucusuyla sportif tasarımını tamamlıyor. Büyük jantlar da sportif tasarımın olmazsa olmazlarından. Aracın dışındaki sportiflik iç mekanda yerini kaliteye bırakıyor. Yüksek oturma pozisyonuna sahip koltuklar, kısa baldır desteğine rağmen oldukça rahat. Malzeme ve işçilik kalitesi bakımından sınıfının zirvesindeki kokpitte herşey yerli yerinde. Markanın birçok modelinde kullanılan joystick tipi vites, X1’de yerini daha uzun kollu bir şanzımana bırakmış. İç mekanda çok ferah bir yaşam alanı oluşturmayı başaran Alman üretici, iç mekandaki genişliği, az da olsa artırmayı başarmış. Üstelik arka koltukların ileri geri hareket edebiliyor olmasıyla bagaj veya yaşam alanını genişletmek mümkün. A 505 litrelik bagaj hacmi de oldukça kullanışlı. BMW X1, Türkiye’de 2 farklı motor seçeneğiyle sunuluyor. Bize konuk olan 1.5 litrelik dizel motor, sadece 2 çeker olarak satılıyor. 3 silindirli turbo beslemeli 1.5 litrelik dizel ünite, 116 beygir güç ve 270 nm tork üretiyor. Markanın başarısını kanıtlamış otomatik şanzımanıyla kombine edilen motor, 1575 kilogramlık araca yeterli performansı sağlıyor. 0-100 km/s ivmelenmesini 11.5 saniyede tamamlayan araç, saatte 190 kilometre hıza kadar nefesini tutabiliyor. Performans olarak yeterli olan motora, şanzımanın hızlı ve sarsıntısız geçişleri de önemli ölçüde katkı sağlıyor.
ORTALAMA TÜKETİM 4.8 LİTRE
Orta sertlikteki süspansiyon sistemiyle donatılan araç, yol tutuş yeteneğiyle de dikkat çekiyor. Sınırlarını zorlayana kadar izinden çıkmayan araç, dengeli yapısıyla dikkat çekiyor. Otomobilin otoyol sürüşü de viraj performansı da oldukça başarılı. Fabrika verilerine göre aracın ortalama tüketimi 4.8 litre. Aracı kullandığımız süre boyunca yol bilgisayarına yansıyan rakam 5.9 litre oldu.