HEM ŞIK HEM EKONOMİK
Mazda’nın kompakt sınıftaki temsilcisi 3, sportif ve lüks görünümüyle tüm dikkatleri çekiyor. Donanımıyla araç lüks segmentteki rakiplerine taş çıkarırken, yeni sunduğu 1.5 litrelik benzinli ünite oldukça da ekonomik.
Japon otomotivciler, kısa bir süre öncesine kadar dayanıklı motorlar üreten, uzun yıllar kullanılabilecek kadar sağlam fakat donanım yönünden zayıf modellerle tanınırdı. 2000’li yıllarla birlikte bu imajdan sıyrılmayı başaran Japonlar, artık donanım yönündeki eksikliklerini de fazlasıyla kapattı. Bu markalar, farklı satış stratejileri belirlese de Mazda, teknolojisi yüksek donanımlarıyla premium modelleri aratmayan araçları pazara sunmaya devam ediyor. Yuvarlak hatlar, çekik farlar etkileyici bir görünüm sunuyor. Sportif çizgilerin arka bölümde de kendine yer bulması tasarımı bütün hale getiriyor. Aracın sportif tasarımı, akıcı hatlarla birlikte stabilken bile hareketliymiş hissi uyandırıyor. Aracın dışındaki sportiflik iç mekana lüks ve kalite olarak yansımış. Sınıfının en kaliteli malzemeleriyle şekillendirilen kokpitte yumuşak malzeme ve başarılı işçilik takdiri hak ediyor. Alçak oturma pozisyonu, eğimli ön konsol ve sportif koltuklar, sportif bir his ortaya çıkıyor. Direksiyon ve orta konsolda kullanılan kumanda birimlerine ulaşım sorunsuz, ergonomi de oldukça başarılı.
Lüks kokpit
Sınıfının en kaliteli malzemeleriyle şekillendirilen kokpitte yumuşak malzeme ve başarılı işçilik takdiri hak ediyor. Oldukça sade olarak biçimlendirilen iç mekanda gereksiz hiçbir şey bulunmuyor. Alçak oturma pozisyonu, eğimli ön konsol ve sportif koltuklar, sportif bir his ortaya çıkıyor. Direksiyon ve orta konsolda kullanılan kumanda birimlerine ulaşım sorunsuz, ergonomi de oldukça başarılı. Arka bölüm ise sınıf standartlarının üzerinde bir ferahlık vadediyor. 364 litrelik bagaj hacmi küçük gibi görünse de, düşük yükleme eşiği ve geniş bagaj ağzı kullanışlılığı artırıyor. Benzinli motorun avantajını kullanan Mazda 3, geliştirdiği teknolojilerle oldukça sessiz çalışıyor. Yol tutuş ve sürüş konforu olarak oldukça beğendiğimiz aracın net tepkiler veren direksiyon sistemi keyifli bir kullanım vadediyor. Üst donanımda sunulan Bose imzası ses sisteminin kalitesi de etkileyici.
1,5 litrelik Benzinli
Power Sense donanımda, ABS, EBD, DSC, arka araç izleme sistemi (RVM), Mazda gelişmiş darbe sistemi (MAIDAS), ilave sınırlama sistemi (SRS), sürüşe duyarlı Bi-Xenon farlar, Bose ses sistemi gibi her şey standart. Mazda 3 modelinde 1.5 litrelik benzinli ve dizel motor seçenekleri sunuyor. Bize benzinli versiyonuyla konuk olan araç, 120 beygir güç ve 150 nm tork üretiyor. 6 ileri otomatik şanzımanla kombine edilen motor, 1210 kilogramlık aracı hareket ettirmede zorlanmıyor. Şanzıman ise otomatik konumda vites geçişlerini hissettirmeden gerçekleştirirken manuel kullanımda yeterli değişim hızına sahip. 0-100 km/s hızlanmasını 11.8 saniyede tamamlayan aracın son sürati ise saatte 189 kilometre. Fabrika verilerine göre ortalama tüketimi 5.2 litre olan araç, bizim ağırlıklı olarak şehir içindeki kullanımımızda 6,4 litrelik değere ulaştı. Tüketim uzun yol sürüşlerinde ise 6 litre altına düşüyor.