Hem Sporcu Hem Ekonomik: Hyundai Tucson N Lıne
Tucson, yeni tasarımıyla sektöre bir kez daha damga vurdu. Hibrit teknolojisiyle de ekonomi severlerin beğenisi kazanmak istiyor. Peki, hem güçlü hem de ekonomi isteyenlere cevabı ne?
Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de SUV modeller, pazarda ağırlığı eline almaya başladı. Türkiye’de toplam satışlarda ikinci sıraya yükselen bu araçlar, aynı zamanda sektördeki sıkı rekabeti başka bir boyuta taşımış oldu. Güney Koreli otomotiv devi Hyundai de, bu alandaki çalışmalarını hızlandırmıştı. Bu bağlamda Tucson modelini yenileyen marka, daha hızlı adımlar atmaya başladı. Bu hızlanmaya katkı sağlaması için bu segmentte az olan dizel otomatik ve 4×4 seçeneğini de otomobilde sunuyor.
Yeni nesil otomobilleriyle segmentinde adeta fırtına yaratan Hyundai, Tucson ile bu iddiasını sürdürüyor. SUV model konforlu yapısıyla ön plana çıkarken elit görünümüyle de göz dolduruyor. Sadece makyaj ile birlikte ön yüzde ufak değişim, kendisini arka bölümde de hissettiriyor. Yan bölümlerde ise önceki nesle göre benzer tasarım hakim.
ŞIK KOKPİT
Kokpitte şık bir tasarım ve malzeme kalitesi yüksek döşemeler bizi karşılıyor. Burada da makyaj ile birlikte ön bölümde ufak değişimler olmuş. Multimedya sistemi güncellenirken gösterge panelinde de ufak değişimler göze çarpıyor. Otomobilde eşya gözleri oldukça fazla. Kolçak bu konuda fazlasıyla alkışı hak ederken, kapı iç cepleri ve vites seçicinin altındaki alan dikkatlerden kaçmıyor.
NADİR KOMBİNASYON
Hyundai Tucson’da Türkiye pazarında nadir olan 1.6 litre dizel otomatik ve 4×4 opsiyonu sunuluyor. 136 Bg güç ve 320 tork size performans konusunda destek olurken, 7 ileri DCT şanzıman otomobil sürücüsüne konfor sağlıyor. Bu kombinasyon ile 0-100 km/s hızlanmasını 11.6 saniyede tamamlarken, maksimum 180 km/s hız değerine ulaşıyor. Otomobilin tüketim verisi ise 6.2 litre. Bu değeri tutturmak ise oldukça kolay. HTRAC adı altında dört tekerlekten çekiş sistemi modelde sunuluyor. Bu sistem orta sertlikteki arazilerde size fazlasıyla katkı sağlıyor. Tek tuş ile orta diferansiyeli kilitleyerek arazi sürüşlerinde maksimum tutunma sağlanabiliyor.