Hiçbir SUV Bu Kadar İleri Gitmedi
Kompakt SUV pazarına hızlı bir dönüş yapan Peugeot, yeni nesil 3008 ile sınıf liderliğine gözünü dikti. Tasarımı, teknolojisi, tutumlu motorları ve zengin donanımıyla araç, rakipleri terletecek özeliklere sahip.
Peugeot, uzun süredir merakla beklenen yeni nesil 3008’i Türkiye’de satışa sundu. Gerçel bir SUV olarak tasarlanan yeni araç, önceki nesille hiçbir benzerlik taşımıyor. 87 bin 900 liradan başlayan fiyatlarla satışa sunulan yeni 3008, tasarımı ve güçlü motor seçeneklerinin yanı sıra teknolojisi ve zengin donanımıyla da dikkat çekiyor. Aracın tanıtımında konuşan Peugeot Pazarlama Direktörü Mehmet Akın, yıl sonuna kadar olan 2 ayda 2 bin adet yeni 3008 satacaklarını, böylece podyumda yer alacaklarını söyledi. 400 adede yakın ön sipariş aldıklarını vurgulayan Akın, araç yetiştirmek için çabaladıklarını belirtti.
TAM OTOMATİK ŞANZIMAN
Yeni araçta benzinli ve dizel motorlarda tam otomatik şanzıman EAT6’nın kullanıldığını ifade eden Akın, “Yeni 3008, gelişmiş teknolojisiyle sınıfının en ileri modeli. SUV dünyasına farklılık getiren ve çıtayı yükselten yeni aracımız, SUV stratejimizde yeni bir sayfa açacak. Aracı Access, Active, Allure ve GT-Line olmak üzere dört farklı donanım paketiyle satışa sunuyoruz” dedi.
YERDEN YÜKSEKLİKTE SINIF LİDERİ
Yeni tasarımıyla markanın gelecekteki modellerine ışık tutan yeni araç, önceki nesilden 82 milimetre daha uzun (4.45 metre) ve 1 milimetre daha alçak. Aracın dingil mesafesiyse 62 milimetre (2.67 metre) artırılmış. Yeni 3008’in yerden yüksekliği ise 219 milimetreyle sınıfının en iyi değeri. Ağırlığı önceki nesle göre 100 kilogram azaltılan araç, artık çok daha verimli hale gelmiş. Aracın şık tasarını, 3 boyut efektli tasarım oyunlarıyla oldukça sportif görünüyor. Aracın yeni ön ızgarası, yeni far tasarımı, 19 inçlik şık alüminyum alaşımlı jantları, krom detayları ve LED aydınlatmaları dikkat çeken tasarım öğeleri arasında. Şık tasarım arkada da aslan pençesi 3D LED stoplar ve onları birleştiren parlak siyah bant ile devam ediyor. Black Diamond parlak siyah tavan ise segmentte sadece 3008’de sunuluyor.
DİJİTAL GÖSTERGELER STANDART
Aracın iç mekanı da tıpkı dışı gibi dikkat çekici. Yeni nesil, geliştirilmiş i-Cockpit’in sunulduğu iç mekan, kapı içi ambiyans ışıkları, özel kumaş konsol döşemesi ve krom detayları ile sınıfının kalite çıtasını daha da yükseğe ve farklı bir boyuta taşıyor. Araçta sunulan full dijital gösterge paneli, en alt versiyondan itibaren standart. 12,3 inç boyunda tamamen kişiselleştirilebilir animatik göstergeler, farklı bir sürüş keyfi sunuyor. Orta bölümde konumlandırılan 8 inç kapasitif ekran, kablosuz şarj, Apple Carplay gibi üst düzey teknolojik özellikler ve Focal müzik sistemi kabin içinde premium sürüş konforu vaat ediyor. Bagaj hacmi de 520 litre belirlenmiş.
GÜVENLİKTE YOK YOK
Yeni 3008, sunduğu tasarım, konfor ve teknolojik özelliklerinin yanı sıra gelişmiş güvenlik sistemleri ile de dikkat çekiyor. Full LED farlar, aktif şerit takip sistemi, aktif kör nokta uyarı sistemi, adaptif hız sabitleme sistemi, aktif güvenlik frenleme sistemi, yorgunluk algılama sistemi, aktif trafik işareti tanıma sistemi, güvenli takip mesafe uyarı sistemi, akıllı far sisteminden oluşan ileri sürüş destek sistemleri güvenli sürüşü destekliyor. Araçta donanım seviyesine göre tek bir ayak hareketiyle açılabilen otomatik bagaj sistemi, 5 farklı masaj seçeneği, koltuk hafızası ve ısıtma, 3 farklı parfüm seçeneği de yer alıyor.
2 BENZİNLİ 1 DİZEL MOTOR
Araçta markanın yeni nesil benzinli ve dizel motorlarına yer veriliyor. Tek dizel seçenek olan 1.6 litrelik ünite, 120 beygir güç ve 300 nm tork üretiyor. Hem manuel hem EAT6 şanzımanla sunulan bu motorun ortalama tüketimi, versiyona ve şanzımana göre 4.0 ile 4.4 litre arasında değişiyor. Benzinlilerden 1.2 litre hacmindeki versiyon hem otomatik hem EAT6 ianzıman seçeneklerine sahip. 130 beygir güç ve 230 nm tork üreten PureTech motor, 5.1 ila 5.6 litre ortalama tüketim vadediyor. En güçlü versiyonsa 1.6 litrelik benzinli ünite. 165 beygir güç ve 240 nm tork üreten motor, aracı 0’dan 100 km/s sürate 8.9 saniyede ulaştırıyor. Ortalama tüketimi 5.7 litre olan bu ünite sadece EAT6 şanzımanla sunuluyor.