HONDA CR-V 1.6 i-DTEC
Honda, Türkiye pazarındaki pazar payını yenilenen dizel motor ve otomatik şanzımana sahip CR-V modeliyle artırmayı hedefliyor. Zengin donanım seçenekleri sunan Honda CR-V, 1.6 i-DTEC motorlu ve manuel şanzımanlı versiyonu 101 bin 490 TL’den başlayan fiyatla satışa sunuldu
Paris Otomobil Fuarı ile birlikte Avrupa’daki tüm modellerini yenileyen Honda’nın yeni modelleri Türkiye yollarına çıkmaya başlıyor. Yenilenmesiyle birlikte 160 HP’lik güce ve 9 ileri otomatik şanzımana kavuşan Honda CR-V’nin de desteğiyle Honda’nın 2015 yılındaki pazar payının 2014’e kıyasla yüzde 15 artacağı tahmin ediliyor. Honda Türkiye Genel Müdür Yardımcısı İsmail Sümer, “Artık Türkiye pazarının önemli segmenti haline gelen SUV pazarında dizel motor ve otomatik şanzımanın yükselen trende sahip olduğunu göz ardı etmek pek mümkün değil. Avrupa’da birçok başarıya imza atan 2.2 litrelik dizel motorumuzu otomatik şanzıman kombinasyonuyla, vergi sistemi nedeniyle pazara sunamamıştık. Bu başarılı motorun yerine geliştirilen yeni 1.6 litrelik dizel motor ve otomatik şanzıman seçeneğiyle Türkiye’deki dizel otomatik talebine cevap vermeyi hedefliyoruz” dedi.
İki motor seçeneği
Türkiye pazarına iki motor seçeneği ve 5 donanım versiyonuyla giriş yapan Honda CR-V’nin başlangıç paketi olan Dream versiyonunda otomatik yıkama tertibatlı LED farlar, 17 inçlik alaşım jantlar, karbon görünümlü ön konsol, ısıtmalı ön koltuklar, start-stop sistemi, bluetooth telefon kiti, renkli TFT LCD bilgi ekranı, tek dokunuşla 60:40 oranında katlanan arka koltuklar ve çift bölgeli klima gibi donanımların yanı sıra Elektronik Fren Gücü Dağıtımı (EBD), Araç Denge Kontrol Sistemi (VSA), ABS, Acil Durum Fren Desteği (Brake Assist), Lastik Basınç Uyarı Sistemi (DWS) ve daha fazlası standart olarak yer alıyor. Dream, Premium, Elegance, Executive ve Executive+ donanım versiyonlarının tamamını 1.6 i-DTEC dizel motorla satın almak mümkünken 2.0 litrelik benzinli motor Executive versiyonu olarak müşterilerin beğenisine sunuluyor. Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip CR-V, Honda’nın Earth Dreams Technology serisinin yeni 160 HP’lik 1.6 litre i-DTEC dört silindirli dizel motoru üstün performans ve düşük CO2 emisyonu sunuyor. Honda’nın en yeni motorunun verimliliğini artırmak için geliştirilen yeni 9 ileri otomatik şanzımanla birlikte dünya genelinde satışta olan herhangi bir motorun en iyi güç-tüketim oranlarından birini sağlıyor. 2.2 litre i-DTEC dizel ünitesinin yerini alan 1.6 litrelik motor, yeni iki aşamalı turbodan yararlanarak daha yüksek güç ve daha iyi tork dağılımının yanı sıra üstün verimlilik seviyeleri ve önemli ölçüde azaltılmış CO2 emisyonu sunuyor. i-DTEC motorun iç sürtünme oranının yüzde 37 azaltılması sayesinde ortalama kullanımda 4,9 lt/100km’lik etkileyici yakıt tüketim değerine ulaşıldı. Motorun ürettiği 160 HP’lik maksimum güce 350 Nm tork üretimi eşlik ediyor ve 9 ileri otomatik şanzımanla birlikte CO2 salımı 134 g/km olarak gerçekleşiyor. Manuel şanzımanla 0-100 km/s hızlanmasını 9.4 saniyede tamamlayan CR-V 1.6 i-DTEC, 9 ileri şanzımanla 9.7 saniyelik değere ulaşıyor.
Keyifli konfor ve yol tutuş
Yeni CR-V’nin daha keyifli kullanım ve daha kararlı yol tutuşa sahip olması için yürüyen aksamında modifikasyonlar yapıldı. Ön ve arka iz genişliği 15 mm kadar artan yeni CR-V’de kamber açısı da gövde hareketlerini dengelemek adına yarım derece kadar yükseltildi. Yeni daha hafif dizel motorlu versiyonda ön tekerlekler üzerindeki ağırlığın azalmasıyla aracın çevikliği ve direksiyon tepkileri netleşirken direksiyon dişli oranının yüzde 8 artmasıyla özellikle engelden kaçma manevralarında önemli ölçüde reaksiyon hızı elde edildi. Sürüş konforunun iç mekanda da desteklenmesine yönelik olarak gürültü azaltmaya yönelik yapılan çalışmalarla kapı yalıtımlarının kalınlığı iki katına çıkartıldı. Bunlara ilave olarak araç tabanındaki halı, ön konsol, kapılar ve direkler içerisinde ses izolasyonu sağlayan malzemeler daha da geliştirildi. Yapılan ses izolasyonu çalışmalar rüzgâr gürültüsünü azaltmak amacıyla kaputun ön ucunun sızdırmazlığını da kapsıyor. Tüm bu çalışmalarla yeni CR-V’nin kabini, önceki modelden yüzde 6 daha sessizdir. Honda, Gelişmiş Sürüş Yardım Sistemleri olarak bilinen sensör tabanlı aktif güvenlik sistemlerini kapsamlı olarak yeniledi ve “Honda SENSING” adlı yeni sistem artık kamera ve radar teknolojisini birleştirerek Çarpışma Hafifletme Fren Sistemi ve Uyarlanabilir Sabit Hız Kontrol Sistemi’nde iyileştirmeler yapıldı. Gelişmiş Sürüş Yardımı Sistemi özelliklerini destekleyecek şekilde Honda SENSİNG; Önden Çarpışma Uyarısı, Şerit Koruma Destek Sistemi, Trafik İşareti Tanıma Sistemi, Kör Nokta Uyarı Sistemi, Trafik Monitörü ve Uzun Far Destek Sistemi gibi Honda’nın Gelişmiş Sürüş Yardım Sistemleri artık opsiyonel olarak satın alınabilecek.