Honda Jazz Türkiye’de
Japon otomotiv devi Honda, 3.nesil Jazz modeli için kolları sıvadı. Markanın 2015 yılında yenilediği 5. modeli olan Jazz, B segmenti hatchback sınıfın da iç mekan genişliği ve çok yönlülüğüyle ön plana çıkıyor. Jazz 57 bin 650 liradan başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor
Bundan tam olarak 14 yıl önce ilk olarak pazara çıkan Honda Jazz, tüm dünyada 2 milyonun üzerinde sattı. Ardından 2. jenerasyonuyla 2008 yılında yenilenen araç, 3.5 milyon adetlik satış rakamına ulaştı. Toplamda 5.5 milyonluk satış rakamına ulaşan Honda Jazz, Avrupa’da 70’in üzerinde ödüle layık bulundu. Honda Türkiye Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi İsmail Sümer, 3’üncü nesil Jazz’ın B segmentine yeniden girdiğini ifade ederek, “Yeni nesil tasarım ve teknolojiyi bir arada sunan Jazz, B segmentinin en üst donanımıyla geldi” dedi. Honda Türkiye Başkanı Hideto Yamasaki, “Türkiye’de yüzde 20’lik paya sahip B segmentinde Jazz ile geri dönüş yapıyoruz ve Jazz’ın Avrupa’da olduğu gibi Türkiye’de de fonksiyonelliği ile otomobilseverler tarafından büyük beğeni kazanacağına inanıyoruz. Honda’nın fonksiyonelliği arttıran Magic Seats® – Sihirli Koltuklar gibi çözüm paketleri sunduk. Önceki nesilleri ikinci elde dahi zor bulunan Jazz’ın yeni neslinin de bu başarıyı sürdüreceğine eminiz” dedi.
Geniş iç hacim
Bizimde İzmir Çeşme’de kullanma fırsatı bulduğumuz yeni Honda Jazz’a ilk baktığımızda boyutlarında gözle görülür bir değişimin olduğunu fark etmemek mümkün değil. Daha oval bir tasarım anlayışından sıyrılan model, atletik bir yapıya kavuşmuş. Önceki nesle göre aracın uzunluğu 95 mm artmış ve 3.995 mm’ye ulaşmış. 30 mm artan dingil mesafesi ise araca yaşam alanı olarak yansımış. Aracın iç mekanına baktığımızda deri direksiyon simidi üzerinde yer alan Honda Jazz_Ic (8) otogundemkısa yol tuşları kolay ve anlaşılır nitelikte. Orta konsolda büyük bir dokunmatik ekran yer alıyor. Bu ekran navigasyon ve geri görüş kamerası özelliğini de sunuyor. Araç içinde kullanılan malzeme ve işçilik B segmentine göre oldukça tatminkar. Honda Jazz’ın en dikkat çeken özelliği ise geniş iç hacim. Özellikle arka koltuklarda baş ve diz mesafesi konusunda iyileştirmeye giden model, fonksiyonel koltuklarıyla da istediğiniz kadar alan açabilmek mümkün. Yalıtım konusunda da ilerleme kaydeden model, 19 litrelik büyüme ile 354 litrelik bagaj hacmine ulaştı. Sihirli arka koltuklar yatırıldığında bu alan 1314 litreye kadar ulaşıyor. Jazz’ın giriş seviyesindeki Dream versiyonunda 8 havayastığı, araç denge kontrol sistemi (VSA), lastik basınç ikaz sistemi, şehir içi aktif fren sistemi gibi güvenlik sistemleri standart olarak sunuluyor. Premium’da ise çarpışma uyarı sistemi, şerit takip uyarı sistemi, trafik işareti tanıma sistemi, akıllı hız limitleyici, Honda Connect multimedya sistemi, 7 inç dokunmatik ekran, 2 adet USB girişi, HDMI girişi, ön ve arka park sensörleri, ayarlanabilir ısıtmalı ve otomatik katlanan yan aynalar standart olarak bulunuyor. Yamasaki, Jazz’ın sadece 1.3 litrelik benzinli motorla geleceğini söyledi. CVT otomatik şanzımanın opsiyonu da yer aldığını ifade eden Yamasaki, dizel motorun model için gerek duyulmadığını ve gerekli ekonomiyi zaten sağlaya bildiğinin altını çizdi. Yamasaki LPG dönüşümü içinse şöyle devam etti; “ECO LPG’yi Jazz modelimizde kullanmamız söz konusu olamaz. Honda Cıvıc modellerinin Türkiye’de üretilmesinden dolayı LPG imkanımız tamamen Honda Türkiye’de fakat Jazz modelimizin üretimi Türkiye’de olmadığı için LPG üretimi de imkansız.”
1.3 litrelik benzinli ünite
Yeni Honda Jazz, Honda’nın Earth Dreams teknolojisi olan 1,3 litrelik i-VTEC benzinli motorla satışa sunuldu. Yüksek performans ve verimlilik değerlerine sahip motor, manuel şanzımanın yanı sıra Premium donanım versiyonundan itibaren opsiyonel olarak otomatik CVT otomatik şanzımanla kombine edilebiliyor. Bizimde Çeşme’de kullandığımız Honda Jazz_Motor (3) otogundemJazz maksimum 103 beygirlik güç sunarken, maksimum torkuda 123 Nm. Maksimum 182 kilometre hıza ulaşan araç, 0’dan 100 kilometre hızı 12,3 saniyede tamamlıyor. Tüketim konusunda da oldukça tatminkar olan Jazz, fabrika verisi olarak 100 kilometrede ortalama 4,9 litrelik bir tüketim değeri sunarken, bizim ortalama 100 kilometrelik kullanımımız boyunca 5 litreyi geçmedi. Daha çok konfor odaklı geliştirilen Jazz, yüksek oturma pozisyonu ve tatlı sert süspansiyon yapısıyla keyifli yolculuklar vaat ediyor. Sert direksiyon hareketlerine geç tepki veren model hafif önden kaymalar yaşasa da yola tutunmada direniyor. Honda Jazz, giriş seviyesinde ki baz donanımıyla 57 bin 650 liradan satışa sunuluyor. Otomatik olan Premium donanımıyla Jazz’a sahip olmak isterseniz 7500 liralık bir farkı gözden çıkarmanız gerekiyor. Bizim kullandığımız Elegance versiyonda ise 69 bin 150 liradan kullanıcılarını arıyor.