Hyundai’den Güç ve Verimlilikte Yeni Standart: Yeni Nesil Hibrit Sistemi

Hyundai’den Güç ve Verimlilikte Yeni Standart: Yeni Nesil Hibrit Sistemi
  • Güncel
  • 25 Nisan 2025 18:54
  • A+
    A-

Hyundai Motor Grubu’nun ileri düzey hibrit sistemi, performans ve yakıt verimliliğini artıran yenilikçi elektrifikasyon teknolojileriyle donatıldı.

Hyundai Motor Grubu, yeni nesil hibrit güç aktarma sistemini tanıtarak güç ve verimlilikte sektörde yeni bir standart belirliyor. Hyundai, bu gelişmiş sistemle birlikte hibrit segmentinde öncü konumunu pekiştirmeyi ve müşterilere daha yenilikçi ürünler sunmayı hedefliyor. Yeni nesil sistemde yer alan çift entegre motorlu şanzıman, farklı içten yanmalı motorlarla uyumlu şekilde çalışabiliyor. Bu yapı, performans, yakıt verimliliği ve sürüş konforunu araç sınıflarına göre optimize edebilme imkânı tanıyor.

Hyundai Motor Grubu Elektrifikasyon Test Merkezi Başkan Yardımcısı Dong Hee Han, “Motor, şanzıman ve hibrit sistem geliştirme konusundaki uzun yıllara dayanan birikimimizi, elektrikli araçlarımızda kullandığımız elektrifikasyon teknolojileriyle entegre ederek bu yenilikçi hibrit sistemi geliştirdik. Elektrikli araçlara geçiş sürecinde elektrifikasyonun tüm olanaklarını kullanmaya devam ederek, yüksek performanslı çevreci araçlar sunmayı sürdüreceğiz” dedi.

Performansta, Verimlilikte ve Entegrasyonda Yeni Seviye

Yeni geliştirilen şanzımanda yer alan P1 motoru, ilk hareket, batarya şarjı ve sürüş destek görevlerini üstlenirken; P2 motoru ise sürüş gücü ve rejeneratif frenleme işlevlerini gerçekleştiriyor. Bu çift motorlu yapı, güç, performans ve verimliliği artırırken sessiz ve sarsıntısız bir sürüş deneyimi sağlıyor. Yeni hibrit sistem, Hyundai’nin E-GMP platformuyla kazandığı motor ve batarya yönetimi deneyimini de barındırıyor. Ayrıca, Stay Mode, V2L (Araçtan Cihaza Enerji Aktarımı) ve Akıllı Rejeneratif Frenleme gibi elektrikli araçlarda sunulan konfor özellikleri hibrit modellere de taşınıyor.

Geliştirilmiş Motor Tasarımıyla Daha Yüksek Verimlilik

Yeni sistem, ilk olarak 2.5 litrelik turbo benzinli hibrit motorda kullanıldı. Motordaki enerji kayıpları minimuma indirilerek, silindir içi akış optimizasyonu ve yüksek verimli çevrimler sayesinde yakıt tüketimi azaltıldı. Yeni nesil hibrit sistem ayrıca, 1.6 litrelik turbo hibrit motorla da sunulacak. Bu motor, önceki nesillere kıyasla yüzde 4’ten fazla verimlilik artışı ve daha hızlı hızlanma sağlıyor.

Yeni Teknolojilerle Daha Akıllı Sürüş

Hibrit sistemle birlikte tanıtılan diğer yenilikler arasında ise Elektrikli Dört Çeker (e-AWD), Elektrifikasyon Tabanlı Sürüş Kontrolü (e-VMC 2.0), e-Handling 2.0, e-EHA 2.0, e-Ride 2.0, Stay Mode ve Akıllı Rejeneratif Frenleme yer alıyor. Bu teknolojiler, hem sürüş güvenliğini hem de konforunu artırmayı hedefliyor. Stay Mode özelliği, araç durur haldeyken tüm konfor sistemlerinin yüksek voltajlı batarya ile çalışmasına olanak tanıyor. V2L ise 3.6 kW’a kadar dış cihazlara enerji aktarımı sağlıyor.

Hibrit Model Yelpazesi Genişliyor

Yeni sistem, 100 PS ila 300+ PS aralığındaki kompakt modellerden lüks sınıfa kadar geniş bir ürün yelpazesinde kullanılacak. İlk olarak, Yeni PALISADE Hybrid’de kullanılacak olan sistem, ilerleyen süreçte Hyundai Motor Grubu’ndaki diğer markaların modellerine de entegre edilecek.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

İzmir escort Bursa escort Ankara escort Antalya escort Eskişehir escort Konya escort Kayseri escort İzmit escort Alanya escort Kocaeli escort Kuşadası escort Gaziantep escort Malatya escort Diyarbakır escort Denizli escort Samsun escort Adana escort Bodrum escort Dubai escort porn seks hikayeleri sex hikayesi shemale porno paply.org