Jaguar Ailesinin Miniği: Jaguar E-Pace
Jaguar ailesini güçlü modeller ve yeni nesilde SUV’lar ile anıyorduk. Şimdilerde ise aileye yeni katılan E-Pace güncelliğin korumak için makyajlandı.
Jaguar E-Pace, ailenin en küçük üyesi. Tasarım konsunda iddialı gelen model, makyaj ile birlikte bu iddiasını ileriye taşımış. Ön yüzde far grubu makyajla birlikte elden geçirilmiş. Tampon grubunun da makyajdan nasibini aldığını görüyoruz. Yan bölümde sade hatlar dikkat çekiyor. Jant tasarımı ise daha iyi olabilirdi. Arka lastiklerin çamurlukla arasında olan mesafe bir hayli uzun. Böylece otomobil daha heybetli görünmeyi başarabiliyor. Arka bölüme geldiğimizde ise jaguar ailesinin adeta imzası haline gelmiş stop gurubu dikkatlerden kaçmıyor.
DAHA MODERN BİR KOKPİT
Kokpit tasarında ise makyaj ile birlikte ufak değişimler göze çarpıyor. En büyük değişim orta konsoldaki ekran oluyor. Ekran kullanım açısında oldukça kolay. Grafiklerinin ise oldukça başarılı olduğunun altını çizmek gerek. Bu ekran üzerinden 3 boyutlu kamera sistemine erişebiliyorsunuz. Bu zamana kadar kullandığımız en iyi sistemlerden biri olabilir. Koltuklar sizi iyi sarıyor. Yan destekleri oldukça başarılı. Eşya gözü konusunda ise bolca alan size sunulmuş. Kapı içleri, vites önü ve kolçak işinizi fazlasıyla görüyor. Arkada sunulan baş ve diz mesafesi yeterli. Cam tavan opsiyonu ile kokpit fazlasıyla ferah kılınmış. Malzeme kalitesi bir Jaguar klasiği gibi başarılı. Bolca yumuşak malzeme kokpitin her yanına serpiştirilmiş.
NE KADAR EKONOMİK?
Modelde 1.5 litrelik yarı hibrit sistem bir makine yer lalıyor. Bu motor 160 Bg güç ve 260 Nm tork değerine sahip. 8 ileri otomatik şanzıman ile kombine edilen otomobil 0-100 Km/s hızlanmasını 10.3 saniyede tamamlıyor. Modelin maksimum hızı ise 197 km/s. Fabrika verilerine göre tüketim değeri ise ortalama 8 litre olarak belirlenmiş. Vites geçişleri sarsıntısız olan modelin daha iyi bir performans sunmasını isterdik. Sürüş modları olan ünite sadece rafine yapılan sürüşlerde sizi başarılı bir şekilde destekliyor.
KONFOR VE YOL TUTUŞ NASIL?
Konfor konusunda model başarılı. Orta sertlikteki süspansiyonlar ile size yeteri kadar konfor sağlıyor. Yükse karoser yapısı size güven hissiyatı veriyor. Ancak bu durum virajlarda otomobilin elini güçsüzleştiriyor. Gövde salınımı fazla olan model, bolca önden kayma yaşatıyor.