JAGUAR I-PACE İLE ELEKTRİKLENDİ
En son Cenevre Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkan Jaguar I-Pace, Türkiye pazarına girdi. 4 tekerden çekiş sistemiyle sunulan araç, 480 kilometre menzil sunuyor.
Dünya ve Türkiye pazarının geleceği olarak görülen elektrikli otomobillerin sayısı her geçen gün artıyor. Bunun yanında sadece sayı değil aynı zamanda farklı modellerde gün yüzüne çıkıyor. Hatta birçok marka pazar dinamiklerine göre hareket ederek, SUV modelleri elektriklendiriyor. En son Mart ayı başında Cenevre Otomobil Fuarı’nda sergilenen Jaguar I-Pace’in Türkiye lansmanı da gerçekleşti. İstanbul Teknik Üniversitesi Fuat Külünk Yüksek Gerilim Laboratuvarı’nda tanıtılan Jaguar I-Pace, sunduğu özelliklerle dikkat çekmeyi başardı.
600 litrelik bagaj
Şık bir iç mekâna sahip olan I-Pace’in orta konsolda da dokunmatik kumandalara yer verilirken aracın yüksekliğini artırıp azaltmaya yarayan düğme de, vites seçimlerini yaptığınız düğmelerle birlikte bu bölümde yer alıyor. Kabinde bulunan cam tavanla birlikte, ferah yolculuklar da kaçınılmaz oluyor. Elektrikli olarak açılabilen arka bagaj kapağının altında da 600 litre üzerinde bir hacim sunulmuş.
0-100 km hız için 4.8 saniye
90 kWh kapasiteli bataryalara sahip olan Jaguar I-Pace, yeni kullanılmaya başlanan WLTP standartlarında 480 km menzil sunabiliyor. 400 beygir güç, 696 Nm tork üretebilen elektrik motorları sayesinde dört tekerlekten çekişli olan otomobilin 0’dan 100 km/s sürate ulaşması 4.8 saniye sürerken maksimum sürati 200 km/s’te sınırlanmış. 2.133 kg’lık boş ağırlığa sahip olan bu Jaguar’ın ağırlık dağılımı 50:50 oranında ayarlanırken hava sürtünme katsayısı da 0.29 olarak açıklanıyor. Bu arada ilginç bir detayı da açıklayalım; Jaguar I-Pace’in periyodik bakım aralığı 2 yıl veya 34.000 km. Bu bakım sırasındaysa değişmesi planlanan parçaların sayısı oldukça az.