Karşınızda Porsche’nin ilk tamamen elektrikli spor otomobili: Taycan
Porsche, ilk tamamen elektrikli otomobili Taycan’ı bugün üç kıtada eş zamanlı gerçekleştirilen muhteşem bir dünya prömiyeri ile tanıttı.
Üç kıtada eş zamanlı muhteşem bir dünya prömiyeri
Porsche Taycan’ın dünya prömiyeri Kuzey Amerika, Çin ve Avrupa’da eş zamanlı olarak gerçekleştirildi. Üç ayrı kıtada sürdürülebilir 3 enerjiyi temsil edecek destinasyonlar seçildi:
ABD’nin New York eyaleti ile Kanada’nın Ontario şehri arasındaki sınırı oluşturan ve hidroelektrik enerjisini temsil eden Niagara Şelaleleri, Berlin yakınlarındaki Neuhardenberg’de bulunan ve güneş enerjisini temsil eden bir güneş enerjisi tarlası ve Çin’in Fuzhou şehrinden yaklaşık 150 kilometre uzakta bulunan Pingtan Adası’nda yer alan ve rüzgar enerjisini temsil eden bir rüzgar çiftliği.
İlk etapta iki model: Taycan Turbo ve Taycan Turbo S
Taycan Turbo S ve Taycan Turbo, e-Performans serisinin en yeni modellerini ve Porsche’nin şu anda ürün gamında bulundurduğu en güçlü üretim modellerini temsil ediyor.
Bu yılın ardından, daha düşük güce sahip dört çeker spor otomobiller modelleri de piyasaya sunulacak. 2020 yılı sonunda ürün gamına eklenecek ilk model Taycan Cross Turismo olacak. Porsche, 2022 yılına kadar elektromobilite alanında 6 milyar Euro’dan fazla yatırım yapmayı planlıyor.
Performans ve verimliliğin buluştuğu an
Bugün üç kıtada eş zamanlı gerçekleştirilen dünya prömiyeri sonrası ilk kez Frankfurt IAA Motorshow’da sergilenecek olan Taycan Turbo ve Turbo S modellerinin
azami hızı 260 km/sa olup, Turbo S modeli kalkış kontrol sistemiyle birlikte 560 kW (761 ps), Taycan Turbo ise 500 kW (680 ps) güç sağlıyor. Taycan Turbo 0’dan 100 km/sa hıza 3,2 saniyede erişirken menzili 450 km, Taycan Turbo S modeli ise 0’dan 100 km/sa hıza 2.8 saniyede ulaşırken 412 km menzile sahip.
Porsche DNA’sına sahip dış tasarım
Taycan dış tasarımı ile yeni bir dönemin başladığının sinyallerini veriyor ve Porsche’nin kolayca fark edilen tasarım DNA’sının izlerini taşıyor. Önden bakıldığında, oldukça geniş ve düz bir silüet, hatları oldukça belirgin kanatlar göze çarpıyor. Arka tarafta aşağı doğru bir eğime sahip spor görünümlü tavan hattı silüeti şekillendiriyor.
Keskin hatlı yan kısımlar da otomobilin karakteristik özellikleri arasında bulunuyor. Arka kısımdaki LED stop aydınlatmasına entegre cam efektli Porsche logosu gibi yenilikçi öğeler de dikkat çekiyor.
Porsche’den deri içermeyen ilk iç tasarım
Taycan’la, Porsche ilk kez derinin hiç kullanılmadığı bir iç tasarım sunuyor. Yenilikçi geri dönüştürülmüş malzemelerden üretilen iç mekan elektrikli spor otomobile özgü sürdürülebilir konsepte uygun şekilde tasarlandı. Arka ayak koyma yerlerinde batarya modülleri olmadığı için arka tarafta otururken konfor sağlanıyor ve spor otomobillere özgü düşük otomobil ağırlığını mümkün kılıyor.
Yenilikçi sürüş sağlayan motorlar ve iki vitesli şanzıman
Taycan Turbo S ve Taycan Turbo’nun biri ön aks diğeri arka aks üzerinde olmak üzere iki elektrikli motoru bulunuyor ve bu sayede, otomobiller dört çeker hale geliyor.
Porsche tarafından geliştirilen bir inovasyon ise arka aksa monte edilen iki vitesli şanzıman. İlk vites, Taycan modeline kalkış anında daha fazla ivmelenme sağlarken, ikinci vites ise yüksek verimlilik ve yüksek güç rezervleri sağlıyor.