KIA Stinger Türkiye’de
Çekici tasarımı ve sportif hatlarıyla dikkat çeken yeni KIA Stinger, Türkiye yollarına çıkmaya başladı. Güçlü motoru ve yüksek performansıyla öne çıkan araç, zengin donanımla sunuluyor.
KIA’nın yeni grand sport modeli Stinger heyecan uyandıran tasarımı, geniş iç mekanı, konfordan ödün vermeyen dinamik sürüş özellikleri, üstün güvenlik ve konfor teknolojileri ve yüksek verimlilik seviyesine sahip güçlü turbo benzinli motoruyla dikkat çekiyor. Red Dot 2018 kapsamında ‘Red Dot: Best of the Best’ seçilen ve IF Design 2018 tasarım ödülünü de alan yeni KIA Stinger, ayrıca J.D. Power 2018 Otomotiv Performansı, Uygulama ve Görünüm (APEAL) Ödülleri çalışmasında segmentinin en iyisi seçilmişti. Sahip olduğu üstün özelliklerle yeni KIA Stinger 2.0L GT-Line 550 bin TL etiket fiyatıyla satışa sunuldu.
2 litrelik benzinli motor
Konsept araçtan seri üretime giden yolda KIA GT olarak lanse edilen otomobil, KIA Stinger olarak seri üretime girdi. Heyecan uyandıran tasarımıyla sportif ve dinamik bir görünüm sunan yeni KIA Stinger; 5 kişiyi rahat ettirecek kadar geniş bir iç mekan, büyük bir bagaj, dengeli ve stabil sürüş özellikleri, üstün yol tutuş dinamikleri ve güçlü motoruyla etkileyici bir performans sunuyor. Gelişmiş güvenlik ve konfor özelliklerinin de eklenmesi ile Stinger farkını ortaya koyuyor. Almanya’nın Frankfurt şehrinde tasarlanan ve Nürburgring pistinde geliştirilen yeni KIA Stinger 4,83 metre uzunluğu, 1,87 metre genişliği ve 2,91 metre dingil mesafesiyle heyecan uyandıran etkileyici bir siluet ortaya koyuyor. Yumuşak karoser geçişleri zarif bir görünüm sunarken, arkaya doğru iyice belirginleşen güçlü omuz çizgisi ve arkaya doğru alçalarak eğimli arka camla bütünleşen tavan çizgisi güçlü ve dinamik bir görünüm sergiliyor. Ön çamurluğa entegre hava çıkışı ve kapı altı boyunca uzanan oluk, kaslı ve güçlü görünümü desteklerken 19 inçlik GT-Line jantlar profil görünümünü güçlendiriyor. KIA’nın güncel tasarım felsefesini takip eden yeni Stinger’a önden bakıldığında ‘Kaplan Burnu’ olarak adlandırılan ön ızgara ve tampona entegre geniş hava girişleri göze çarpıyor. Arka camla birlikte açılan büyük bagaj kapağı ve geniş yükleme ağzı kullanım kolaylığı sağlarken, tavan çizgisiyle uyumlu eğimli arka bölüm coupe görünümü ile Stinger’ın genel sportifliğini tamamlıyor.
244 beygir güç üretiyor
Uzun ve kaslı motor kaputunun altında sıralı dört silindirli turbo beslemeli benzinli bir motor görev yapıyor. Modern teknolojinin bütün nimetlerinden yaralanan 1.998 cc hacimli motor 6.200 d/d’da 244 HP güç ve henüz 1.400 d/d itibariyle 3.500 d/d’ya kadar sabit şekilde 353 Nm tork üretiyor. Motorun üretmiş olduğu güç sekiz kademeli otomatik şanzıman üzerinden arka aksa iletiliyor. Sürücü, elektronik sürüş modu seçimi ile şanzımanın vites değişim karakteristiğini, Stinger’ı kullanım tarzına uygun olarak ayarlayabiliyor. Sürücüye seçim için; Eko, Sport, Sport+, Konfor ve Akıllı olmak üzere beş farklı sürüş modu sunuluyor. Bünyesinde barındırdığı teknolojilerle yüksek verimlilik seviyesi sunan motor Stinger’in heybetli gövdesini 0’dan 100 km/s’ye sadece 6 saniyede hızlandırırken 100 km’de ortalama 8,2 litre yakıtla yetinmesini de biliyor.