KOMPAKT SINIFA KORE ÇIKARMASI
Hyundai’nin C segmentindeki başarılı oyuncusu i30, yeni nesliyle marka adına yeni bir dönem başlatıyor. Tasarım ve teknolojisiyle öne çıkan araçta yeni nesil düşük hacimli benzinli turbo motorlarıyla da dikkat çekiyor
Avrupalı müşterilerin beklentilerine göre Avrupa’da üretilen Hyundai i30, çekici hatları, konforlu iç mekanı ve üst düzey aktif güvenlik sistemleriyle beraber kendi adına yepyeni bir dönemin başlangıcını yapıyor. Piyasaya ilk çıktığı 2007 yılından bu yana sürekli olarak marka adına olumlu bir katkı yapan i30, yeni tip ızgarası ve tamamen farklı bir tasarım anlayışıyla dizayn edildi. Yeni i30 aynı zamanda daha düşük hacimli turbo benzinli motorları, geliştirilmiş multimedya ve güvenlik özellikleriyle de öne çıkıyor. Yeni nesil i30, teknoloji odaklı çözümleri, daha fazla kişisellik içeren özellikleri ve yeni donanım seviyesiyle C segmentine yepyeni bir bakış açısı getiriyor. Her yaştan kullanıcı kitlesine hitap eden yeni otomobil, özellikle çekici tasarımı ve daha modern yapısıyla markanın imajına da katkıda bulunmaya hazırlanıyor. Mevcut donanımların üzerine eklenen teknolojik yeniliklerle çağa ayak uyduran Yeni i30, aktif güvenlik paketleriyle iddiasını artırıyor.
Tasarımıyla dikkat çekiyor
Tasarım, Avrupa’daki Hyundai müşterilerinin bir numaralı satın alma nedeni. Yeni nesil i30, Hyundai’nin yeni tasarım dilini hassas çizgileri, rafine edilmiş zengin hatları ve zamana karşı koyan görüntüsüyle vurgulayarak rakiplerinden ayrılıyor. Daha elit ve ağırbaşlı bir görünüme kavuşan Yeni i30, kısa yapıya sahip ön ve arka tampon çıkıntıları, uzun motor kapağı, ve bu şık tasarımı destekleyen konik bir çatı silueti ile son derece sportif bir görünüm sergiliyor. Yeni i30, LED arka lambaları, sportif görünümü destekleyen tamponları ve diğer bileşenleriyle sofistike şık bir karakter çizgisine sahip. Siyah arka spoyler ise hem aerodinamiği artırıyor hem de sportifliği vurgulamaya devam ediyor. Sürtünme katsayısı sadece 0.30 olan Yeni i30, aerodinamik performans için ön tamponun her iki tarafındaki hava perdelerinden destek alıyor. Bu yeni eklentiler sayesinde hava akışını artarken aynı zamanda tekerlek yuvasında oluşan türbülans da azaltılıyor. Araçta kullanılan yeni tasarıma sahip 10 kollu 17 inç jantlar da hem görünüm hem de aerodinami açısından önemli rol oynuyor. Projektör tipi ön sis lambaları da ön tamponun alt kısımlarında yer alan hava perdelerine entegre edilirken hemen yanındaki dik konumlandırılan LED lambalar ise gündüz farları.
İç mekanda kalite artırılmış
Hyundai i30’un kabini en az dış tasarımı kadar iddialı. İlk bakışta bile otomobilin daha etkili ve daha modern bir yapıya büründüğünü anlamak zor olmuyor. Önceki modele göre daha şık bir izlenim sunan Yeni i30, ferahlık hissi veren yatay düzeniyle de oldukça temiz ve sezgisel bir iç mekana sahip. Yüksek kaliteli iç malzemeler, sade ve sofistike atmosferi şık bir biçimde kombine ediyor. Telefonların işlevselliğini geliştirmek için kablosuz şarj imkanı da sunan Yeni i30, Apple CarPlay, Android Auto bağlantı özellikleri ile bir takım teknoloji yenilikleri sunuyor. Bu mobil çözümlerin yanı sıra güvenlik açısından da gelişim gösteren otomobil, Otomatik Acil Fren Sistemi, Akıllı Hız Sabitleyici, Aktif Şerit Takip Sistemi gibi en son aktif güvenlik özelliklerini bünyesinde barındırıyor. Ayrıca Yeni Nesil i30’da sürüş keyfini artırmak için Sürücü Dikkat Uyarı Sistemi ve Kör Nokta Algılama Sistemi de kullanılıyor.
Sportif dış tasarımı için iç mekan genişliğinden ödün vermeyen i30, segment lideri kabin genişliği ile tüm yolcuların rahatça yolculuk yapmalarını sağlıyor. Açılabilen panoramik cam tavanıyla ferahlık hissi artırılırken aynı zamanda iç mekana daha fazla temiz hava girişi de sağlanmış oluyor. Ayrıca geliştirilmiş perde sistemiyle, yüksek hızlarda oluşan rüzgar sesinin minimum seviyelerde olması sağlanıyor. Sürüş esnasında konforu artıran bir donanım olan kol dayama, oturma pozisyonuna göre ileri geri doğru hareket edebiliyor. Yeni Nesil i30’un 395 litrelik geniş bagaj kapasitesi, koltuklar düz olarak yatırıldığında maksimum 1.301 litreye ulaşıyor.
Artık sürüş daha dinamik
Hyundai’nin Almanya Rüsselsheim’daki Teknik Merkezi’nde geliştirilen yeni i30, maksimum yol performansı ve konfor beklentilerine göre özel olarak test edildi. Nürburgring Nordschleife’de kilometrelerce test edilen yeni i30, yüzde 53 güçlendirilmiş ultra dayanıklı çelik bir gövdeye kavuştu. Bu yeni gövdeyle beraber eskisinden 28 kilogram daha hafif olan i30 ayrıca yüzde 20 daha sert ve rijit bir şasiye sahip. Hyundai, yeni i30’da verimliliği ve düşük yakıt tüketimini geliştirmek için düşük hacimli turboşarjlı motorlara yer veriyor. İki adet yeni nesil benzinli motor (1.4 MPi- 1.4 T-GDI) ve bir adet de 1.6 litre turbo dizel üniteyle sunulan otomobil, tüketimi yüzde 20’ye kadar düşürebilen ve aynı zamanda yüzde 10 performans avantajı sunabilen 7 ileri çift kavramalı (DCT) otomatik veya 6 ileri manuel şanzımanla satın alınabiliyor. 1.4 litrelik T-GDI motor, turbo beslemeli. 140 beygir güç ve 242 nm tork üreten motor, 6 ileri manuel ve 7 ileri DCT şanzıman seçeneklerine sahip. 1.6 litrelik turbo dizel motorsa 136 beygir güç ve 300 nm tort üretiyor. Bu motor seçeneğinde de 6 ileri manuel veya 7 ileri DCT şanzıman görev alıyor. Sürüş dinamikleri açısından son derece etkili olan Yeni i30, DCT şanzımanla beraber iki farklı moda sahip. İsteğe bağlı olarak bir tuş aracılığıyla değiştirilen sürüş modu “Normal” ve “Sport” olarak araca farklı bir kimlik kazandırıyor. Direksiyon tepkilerini ve vites geçiş sürelerini otomatik olarak değiştiren i30, ayrıca direksiyonun arkasına konulan Artı/Eksi kulakçıklarla da manuel sürüş zevki sunuyor.