Konfor ve Teknoloji Standart: MG HS
Hızlıca otomobil tarafına dönen İngiliz üretici MG, elektrikli modelleriyle deyim yerindeyse şov yaptı. Şimdi sıra ise içten yanmalı modellerde. Peki MG HS ne kadar başarılı?
Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil edilen İngiliz kökenli MG, C SUV segmentindeki iddialı modeli HS, Kasım aylarında satışa sunulmuştu. EuroNcap’den 5 yıldızı da kapan model C-SUV segmentinde adını hızlıca duyuran modellerdendi.
GÜNCEL TASARIM DİLİ
MG HS, iddialı, güçlü ve dinamik tasarımıyla sınıfında fark yaratıyor. HS, MG’nin sekizgen MG logosunu çevreleyen yıldızlı ızgaranın en güncel evrimini taşıyor. MG modellerinin güncel tasarım dilini yansıtan bu ön yüz tasarımı marka tarihi mirasını da barındırıyor. Alçak tavan hattıyla birleşen uzun ön kaput, markanın sportif ruhunu öne çıkartan güçlü yan çizgiler ile birleşiyor. Yan cephe boyunca uzanan ve arkaya doğru akan bu çizgiler, camları ve çamurluk kemerlerini çerçevelerken bir hareket ve momentum hissi yaratıyor. Ön ızgaradan tavan raylarına, kapı kollarından eşiklere kadar otomobilin her yerine krom süslemeler dağılmış durumda.
KOKPİTTE NELER VAR?
MG HS’in kabin içi tasarımında NVH denilen gürültü, titreşim ve sertlik (Noise, Vibration & Harshness) konforu sağlanması, MG mühendislerinin en büyük odaklarından biri oldu. MG, %95 gibi fark yaratan bir oranda ses geçirmez yalıtım malzemesi kullanılan HS modelinin kabin sessizliği konusunda iddiasını ortaya koyuyor. Arka koltuğa kadar uzanan açılabilir panaromik cam tavan, PM 2.5 kabin hava filtresi, saklama alanları, 64 renk kişiselleştirilebilir ambiyans aydınlatma ve kırmızı dikiş detaylarıyla dikkat çeken Bader gerçek deri ve Alcantara sportif koltukları ile HS segmentinin ötesinde bir alan sunuyor.
HANGİ MOTORLAR GELİYOR
HS modelinin kompakt ve hafif şanzıman sistemi, çift kavrama teknolojisi sayesinde sadece 0.1 saniyede vites değişimi yapabiliyor. 7 ileri DCT otomatik şanzıman sayesinde düşük yakıt tüketimi ve düşük emisyon değerlerine ulaşılıyor. Dört silindirli turbo benzinli motorla ülkemizde yollara çıkacak olan Yeni MG HS, 1.5 litrelik verimli motoru 162 PS güç ve 250 Nm torku ile 0’dan 100 km/s hıza 9.9 saniyede ulaşabiliyor. Arka bağımsız süspansiyonu dinamik bir yol tutuşu sağlayan HS’in ortalama yakıt tüketimi değeri ise 7.6 litre.