KONFORLU VE SESSİZ
Hyundai’nin en başarılı modellerinden olan Accent, benzinli otomatik şanzıman seçeneğiyle yenilendi. 1.4 litrelik benzinli ünite CVT seçeneğiyle oldukça sessiz
Türkiye’nin en genç ve en yenilikçi markalarından olan Hyundai, Accent modelini yeniledi. İlk kez 1976’da piyasaya sunulan model, bu¬gü¬ne ka¬dar dün¬ya ça¬pın¬da en çok sa¬tı¬lan Hyundai mo¬de¬li oldu. Ac¬cent, 7’n¬ci nes¬lin¬de Blu¬e ismini eklemişti, en do¬na¬nım¬lı ve en per¬for¬mans¬lı mo¬del¬le¬ri ara¬sın¬da yer alan araç orta sınıf için iyi bir seçenek. Geçtiğimiz aylarda makyaj operasyonuna giren araç, tasarım anlayışında ufak detaylar oluşturdu. Çekik far bloğu ve gündüz LED’leriyle daha belirgin bir ön yüze sahip olan Accent Blue, sportif bir yapıya özen göstermiş. Motor kaputu üzerinde yer alan paralel çizgiler Hyundai logosunu gösteriyor. Güçlü bir karoser görünümünü markanın logosuyla ilişkilendirilmiş. Aracın yan kısmına baktığımızda tavan alçaltılmış. Arka kısımda ise pek bir değişim söz konusu değil. Bir önceki jenerasyona göre sadece logo ve model isimleri bagaj kapağında konumlandırılmış. Aracın boyutlarına bakacak olursak, uzunluğu 4.37 metre, genişliği 1.70 metre ve yerden yüksekliği de 1.45 metre olarak kayıtlara geçmiş.
Renkli ekran
Aracın iç mekanına girdiğimizde en büyük değişim renkli dokunmatik ekran olmuş. Sadece iki donanımla sunulan renkli ekran navigasyon özelliğini de barındırıyor. Açık rengin hakim olduğu iç hacimde ferah bir alan sunuyor. Şık bir görünüme kavuşan iç hacimde, malzeme kalitesi sınıfına göre yeterli. Direksiyon simidi üzerinde karmaşaya sebep olabilecek tuş kombinasyonları yer almıyor. Deri olmayan direksiyon elleri terletebiliyor. Aracın arka koltuklarında baş ve diz mesafesi için yeterli alan sunulmuş. Sınırları aşmadığınız sürece makul bir yol tutuş performansı sergileyen araç, konfor bakımından da bizi yormuyor. Özellikle iç mekanda yalıtımı bir hayli geliştiren Accent Blue, yüksek hızlarda sadece lastik sesleri içeri süzülüyor. Araçta ESP sistemi ise standart.
100 beygir güç
Hyundai Accent Blue’nun kalbinde görev yapan 1.4 litrelik D-VVT benzinli motor, çok sakin çalışıyor. Bir tık daha geliştirilen bu benzinli ünite yeterli bir performans sergiliyor. 6000 d/d’da 100 beygirlik güce ulaşan motor, 4000 d/d’dan itibaren 133 Nm’lik tork değerine sahip. CVT (Sürekli Değişen Oranlı Şanzıman) şanzıman ile kombine edilen motor, 0’dan 100 kilometre hıza 12.2 saniyede ulaşıyor. CVT şanzıman özellikle konfor konusunda oldukça yardımcı oluyor. Alt devirlerde pekte canlı olmayan araç asıl hünerini üst devirlerde sergiliyor. Fabrika verisine göre 100 kilometrede ortalama 6.4 litrelik yakıt sarfiyatı gerçekleştiren araç, bizim kullanımımız boyunca 7 litre seviyelerinde seyretti.