Küçük crossover pazarına taze kan
KIA, yerden yükselmek isteyenler için geliştirdiği en küçük modeli Stonic, geniş iç hacmi ve zengin donanımıyla öne çıkıyor. Güçlü benzinli motoruyla araç boyundan büyük işler başarıyor.
Güney Koreli otomotiv üreticisi KIA, yeni modelleriyle pazarda hitap ettiği kitleyi genişletmeyi başardı. Hemen her sınıfta bir model geliştiren marka, satış rakamlarına da bunu yansıtmayı başardı. Markanın küçük sınıfta mücadele eden crossover modeli Stonic, 3 silindirli benzinli motoru ve zengin donanımıyla bu ayki konuklarımız arasında yerini aldı.
17 inçlik jantlar çok şık
Aracın son derece sportif görünen ön tasarımında, markanın yeni nesil modellerinde kullandığı şık ızgarası ve geniş hava girişine sahip tampon öne çıkıyor. Hafif arazi aracı tasarımını destekleyen plastik kaplamalar, tamponun köşelerine dik olarak yerleştirilen yuvarlak sis farları ve krom süslemeler oldukça şık görünüyor. Gövde kiti, profilde de devam ediyor ve arazi araçlarını andıran bir depo kapağı ve araca özel 17 inçlik şık jantlarla süslenmiş. Aracın arka tasarımında da sportif tasarım devam ediyor. Şık far grubu, krom kaplamalar ve egzoz çıkışı, aracın havalı yapısını destekliyor. Gövde kiti sayesinde karoser çift renkli gibi görünüyor. 352 litrelik bagaj da yeterli seviyede. Aracın dışındaki rengili tasarım, iç mekanda da devam ediyor. Gövde rengi kaplamalar ve ergonomik kokpit, sade tasarıma hareket kazandırıyor. Aracın hem ön hem arka koltuk sırasında sınıfının en geniş alanı sunuluyor. Rahat koltuklar uzun yolculuklarda bile misafirlerini yormuyor.
120 beygirlik benzinli
KIA Stonic, bize 1.0 litrelik benzinli motor seçeneğiyle konuk oldu. 3 silindirli ve turbo beslemeli olan ünite, 120 beygir güç ve 171 nm tork üretiyor. Gücünü 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanla (DCT) ön aksa ileten motor, 1220 kilogramlık otomobile yeterli performansı sağlıyor. Bu kombinasyonla otomobil, 0’dan 100 km/s sürate 10.6 saniyede ulaşırken, saatte 185 kilometrelik son süratiyle de beklentileri karşılıyor. Sessiz ve titreşimsiz çalışan motor. Performanslı kullanımda 3 silindirli benzerleri gibi sportif bir sese sahip. Tatlı sert süspansiyon sistemi sayesinde aracın yol tutuş yeteneği yeterli seviyede tutulurken, konfordan da taviz verilmiyor.
5.2 litre tüketiyor
Benzinli ünite, sakin çalışma karakteriyle yakıt tüketiminde fabrika verilerine yakın sonuçlara imza atıyor. Fabrika verilerine göre ortalama tüketim 5.2 litre. Bizim kullanımımızda yol bilgisayarına yansıyan 6 litrelik ortalama, otomatik şanzımanlı bir crossover için oldukça iyi seviyede. Elegance isimli tek donanım seviyesiyle yollara çıkan otomobilde opsiyonel olarak sunulan Design Pack ile daha sportif görünümlü bir Stonic’e sahip olmak mümkün.