Maserati, 2023’te Fanatec GT2 Avrupa Şampiyonası’nda yarışacak
Sınıfının en iyi özelliklerinin taşıyan MC20 GT2, Maserati’nin GT yarışlarına dönüşünü ve markanın yeni dönemini olduğu kadar; 2004 ile 2010 arasında MC12 ile FIA GT Şampiyonalarında elde ettiği zaferler arasındaki bağı da simgeliyor.
Maserati 2023 yılında motor sporlarında atılım yapmaya hazırlanıyor. Marka, hız ve motor sporları tutkunu müşterileri için geliştirdiği MC20’nin GT2 versiyonu ile 2023 yılında ilk kez Fanatec GT2 Avrupa Şampiyonası’nda yarışacak.
MC20 GT2’nin genleri sınıfının en iyi özelliklerini miras alan yol versiyonuna dayanıyor. Buna; yeni Maserati Twin Combustion (MTC) teknolojisine sahip yenilikçi Nettuno motor ve karbon fiber monokok yapı gibi yenilikçi teknolojileri de dahil ediyor. MC20 GT2 ile 2005, 2006 ve 2008 yılları olmak üzere üç kez 24 Saat Spa’yı kazanan MC12 ile MC20 arasındaki bağı vurgulayan Maserati, motor sporları tarihinin en önemli kilometre taşlarına sahip köklü geçmişine ek olarak yeni “Maserati Corse” çağını başlatıyor.
Maserati GT2 – Teknik özellikler
Araç
Homologasyonsuz yarış otomobili
Maserati Tasarım Merkezi tasarımı
Genişlik/Yükseklik (mm) 2020* x 1220*
BoP ile belirlenecek boş ağırlık
FIA yarış güvenliği gereksinimlerine uygunluk
FIA onaylı FT3 120 L yakıt deposu
FIA’ya özel yangın söndürme sistemi
Motor
Maserati Nettuno motor
V6 90° twin turbo
3000 cc
Güç üretimi BoP ile belirlenecek (630 beygirlik baz motor geliştiriliyor)
TJI çift yanma kontrollü Maserati Twin Combustion (MTC) Twin Spark
Kuru karter yağlama
Güç aktarımı/Şanzıman
Arkadan itişli, elcikli altı vitesli sıralı yarış şanzımanı
Yarış debriyajı ve sınırlı kaymalı kendinden kilitli mekanik diferansiyel
Gövde
MC20 GT2 yarış gövde kiti
Yüksek performanslı aerodinamik çözümleri
Çok yönlü ayarlanabilir arak spoyler
Yüksek yere basma kuvveti
LED ön farlar
FIA onaylı yağmur aydınlatması
Lexan ön ve yan camlar
Şasi
Ultra hafif karbon fiber merkezi monokok
FIA onaylı güvenlik kafesi
3/4 entegre havalı kriko
Frenler
Yarış kaliperleri ve hava kanallı yarış frenleri
Özel fren soğutma sistemi
Jantlar
Özel 18 inç dövme alüminyum jantlar
Merkezi tek bijon
Slick lastikler
Süspansiyon
Yarı sanal direksiyon eksenine sahip çift salıncak
Ayarlanabilir yarış amortisörleri
Ayarlanabilir ön ve arka denge kolları
İç mekan
Ayarlanabilir yarış pedalları
Ayarlanabilir direksiyon kolonu
6 nokta yarış emniyet kemeri
Çok fonksiyonlu karbon fiber direksiyon
Geri görüş kamerası ekranı (isteğe bağlı)
Video kaydı için araç içi kamera (isteğe bağlı)
Veri toplama sistemi
Sürüş performansı optimizasyon ekranı (isteğe bağlı)
Klima
Lastik basıncı izleme sistemi (opsiyonel)
Ayarlanabilir yarış tipi ABS ve çekiş kontrolü
*Araç geliştirme sırasında değişebilir.