Octavia’dan Geleceğe Bir Adım
Dördüncü jenerasyon Octavia, zaten segmentinde iddialı olan boyutlarını daha ileriye taşıyarak büyüdü ve genişledi. Daha büyük bagaj hacmine sahip olan Octavia, yeni Skoda tasarım diliyle daha duygusal bir tasarıma kavuştu.
Skoda markasının lokomotifi konumunda olan Octavia’nın yeni nesli, Prag’da gerçekleştirilen dünya prömiyerinde tanıtıldı.
Üretiminin 60. yılını kutlayan Octavia, Çek markanın gelmiş geçmiş en çok satan modeli olarak olarak öne çıkıyor. Dördüncü nesil Octavia, 2020’nin son çeyreğinden itibaren Türkiye pazarındaki yerini alacak.
Büyüdü ve Genişledi
Dördüncü jenerasyon Octavia, zaten segmentinde iddialı olan boyutlarını daha ileriye taşıyarak büyüdü ve genişledi. Daha büyük bagaj hacmine sahip olan Octavia, yeni Skoda tasarım diliyle daha duygusal bir tasarıma kavuştu. Tamamen yeni kabin konsepti, yüksek fonksiyonelliği, yüksek kaliteye sahip materyalleri ve birçok akıllı özelliği içeriyor.
Zaten kendisini kanıtlamış olan Octavia’nın daha geniş, daha pratik ve daha güvenli hale getiren Skoda, bu modeli daha çevreci motorlarla da buluşturuyor. Skoda Octavia tamamen yenilenen tasarımıyla daha keskin çizgilere sahip oldu. Son neslinde olduğu gibi Sedan ve Combi karoserle satışa sunulacak Octavia’nın boyutları ve uzunluğu artırıldı. Buna göre Octavia Sedan’ın uzunluğu 19 mm artarak 4,689 mm, genişliği 16 mm artarak 1,829 mm oldu.
Tam Bir Çevreci
Her zaman olduğu gibi sınıfının standartlarını aşan geniş bir iç hacim sunan Octavia, 2,686 mm dingil mesafesine sahip. Octavia daha keskin tasarım hatlarıyla birlikte dünyanın en aerodinamik otomobilleri arasına girdi.
Yeni tasarımla birlikte daha çekici görünüme sahip olan model, ayrıca üstün aerodinamileriyle dikkat çekiyor. Octavia Sedan 0.24 cd hava sürtünmesi katsayısı ile dünyanın en aerodinamik araçları arasına giriyor. Bu sayede yakıt verimliliği artıyor ve CO2 emisyonu düşüyor.
Yeni Nesil Motorlar
Yeni Skoda Octavia, yeni jenerasyonunda daha çevreci, daha az yakıt tüketen ve daha az emisyon salımı olan TDI dizel ve TSI benzinli motorlar kullanacak. Bununla birlikte Skoda, şarjlı hibrit ve yarı hibrit teknolojisini de sunmaya başlayacak.
7 ileri DSG şanzımanlı 110 HP’lik üç silindirli 1.0 TSI ve 150 HP’lik dört silindirli 1.5 TSI motorlar 48-V marş motoru ve 48-V lityum iyon bataryaya sahip. Bu sayede yolda motor kapatılarak daha az yakıt tüketirken, frenleme esnasında enerji depolanarak motorun elektronik kullanımı için desteklenmesi sağlanıyor. 190 HP’lik 2.0 TSI motor ise dört çeker ve 7 ileri DSG şanzımanla sunulacak.
Tüm TSI motorlarda benzin partikül filtresi yer alacak. Skoda, şarj edilebilir Superb iV ile bir ilke imza atmıştı ve şimdi ise yeni Octavia’nın 1.4 TSI benzinli motoru da, Octavia iV versiyonu ile elektrikli sürüşe sahip olacak. 204 HP ve 245 HP güç seçenekleriyle tercih edilebilecek Octavia iV, 6 ileri DSG şanzımanla eşleştiriliyor.
Hibrit Teknolojisiyle geliyor
Octavia’nın yeni jenerasyon EVO dizel motorları ise yüzde 80 daha az nitrojen oksit salımına sahip. Yeni Octavia 115 HP’den 200 HP’ye kadar olan aralıklarda üç farklı dizel motor sunuyor.
Her biri 2.0 litrelik hacme sahip TDI motorlar, yüksek tork kapasitesi ve yüksek verimlilikle öne çıkıyor. Benzinli, hibrit ve dizel motorların yanı sıra Octavia, sıkıştırılmış doğal gaz (CNG) kullanan G-TEC modeli de sunulacak. 130 HP güç üreten 1.5 TSI motor, CNG ile çalışacak şekilde tasarlandı