OTOMATİK VE EKONOMİK
Alman otomotiv devi BMW, 1 serini elden geçirdi. Hem sportif hem de daha düşük yakıt tüketimiyle BMW 116d, dizel seçeneğiyle başarılı bir sürüş grafiği sunuyor
BMW 1 serisinin tasarım anlamında daha yırtıcı ve aykırı bir tasarıma sahip bir araç haline gelmiş. Son derece modern ve fazla iddialı bir tasarım anlayışına kavuşmaya çalışan marka, 1 sersinde ekonomik sürüşüyle ön plana çıkıyor. Bu sade sayılabilecek tasarımda şüphesiz ki LED farları dikkatleri çekiyor. Gündüzleri dikkat çeken bu tasarım anlayışı, Türkiye paketi olarak 3 farklı donanım seçeneği ile satışa sunulmuş. “Urban Line”, “Sport Line” ve “M Sport” olarak sıralanan bu seçeneklerle aracınızın donanım seviyesini geliştirebiliyorsunuz. Ancak bunların hepsi için ekstra ücretler ödemeniz gerekecek. Yan bölümde önden arkaya doğru uzanan çizgiler ile otomobilin dinamik yapısı betimlenmek istenmiş. Arka bölüme geldiğimizde ise sade hava etkilerini sürdürüyor. Bu bölümde ilk etapta stop gruplarının değişimini görmemek mümkün değil. Ancak bu bölüm gerek marka ve model logosuyla son derecek şık bir hale getirilmiş. Aracın boyutlarına baktığımızda BMW 116d, 4329 mm uzunluğa 1765 mm genişliğe, 1413 mm yüksekliğe ve 2690 mm dingil mesafesine sahip. Bu değerler ile araç bir önceki karoser yapısından farklı bir değişiklik göstermemiş.
Sade tasarım
Otomobilin içerisine geçtiğimizde BMW’nin tüm modellerine benzer bir iç mekân bizleri karşılıyor. Son derece sade bir tasarıma sahip iç mekân donanım paketleriyle daha şık bir hale getirilebilir. Malzeme kalitesi ve işçilikte herhangi bir sıkıntı yer almıyor. Direksiyon üzerinde ve kokpitin belli bölümlerinde metal kaplamalar şık olmuş. Ön panelde dikkat çeken bir başka detay ise orta havalandırma ızgaralarının hemen üzerine konumlandırılmış ekran. Bu ekrandan araç ile ilgili birçok bilgi alabilir, multimedya işlemlerinin bütün hepsini gerçekleştirebilirsiniz. Bu bölüm vites kutusunun yanına yerleştirilmiş joystick sayesinde kolay bir şekilde kontrol edilebiliyor. İçerideki misafirlere sunulan alan yeterli. Arka kısımda baş ve diz mesafesi yeterli. BMW 116d’nin bagaj hacmi 360 litre iken koltuklar yatırıldığında bu oran 1200 litreye kadar ulaşıyor.
100 km’de 3.4 litre
BMW 116d’nin kalbinde 1,5 litre dizel bir ünite yer alıyor. Bu motor 4000 d/d’da 116 beygir güç, 1750 ila 2250 d/d’lar arasında ise 270 Nm tork değeri üretiyor. Otomatik şanzıman ile kombine edilmiş bu ünite 0-100 Km/s hızlanmasını 10,4 saniyede tamamlarken maksimum 195 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 3,4 litre olarak belirlenmiş. Biz testimiz sırasında 4.8 litrelik değer elde ettik. Ancak fabrika verilerine ulaşmak daha sakin yol şartlarında çok zor değil. BMW bu modelde size “ECO Pro “Comfort” ve “Sport” olmak üzere 3 farklı sürüş modu sunmuş. Bu seçenekler sayesinde aracın sürüş karakterinde bir anda değişim yapabilirsiniz. BMW 116d, “ECO Pro” modunda tamamen ekonomi yapmaya odaklı bir otomobil olurken “Sport” modda gücünü son damlasına kadar gösteren bir araca dönüşebiliyor. BMW 116 dizelde orta sertlikte bir süspansiyonlara yer verilmiş. Bu sayede asfalt üzerindeki irili ufaklı birçok çukuru başarılı bir şekilde darbeleri emiyor. Yol tutuşu anlamında uyguladığı güç oranından dolayı benzinli versiyonuyla tamamen farklı bir karaktere sahip. Virajlarda sınırların üstüne çıkmaya çalıştığımızda ilk kaymayı önden gerçekleştiriyor.