OTOMOBİL TEKNOLOJİSİNDE YENİLİK
PSA Peugeot Citroën Grubu’nun yeni geliştirdiği şasi platformu EMP2’nin kullanıldığı ilk model CITROËN C4 Picasso olarak dikkat çekiyor
Hafiflemesi sayesinde, platformun kullanılacağı modeller daha az karbon salınımı ve daha az yakıt tüketimi değerlerine ulaşıyor. Ayrıca yere daha yakın olması nedeniyle, araçların yol tutuşlarının da artmasına imkan veriyor. Modüler bir özelliğe sahip olan yeni EMP2 şasi platformu, kullanılacağı araçların boyutları doğrultusunda daha uzun veya daha kompakt olabiliyor. Citroën, otomobil dünyasında yeni bir döneme geçiyor. PSA Peugeot Citroen grubunun 1998 yılında başlattığı platform politikasının yeni nesil ürünü olan yeni nesil şasi platform EMP2, sürücülere hem ekonomi hem de konfor adına bir dizi yenilik sunuyor.
140 kg hafifledi
PSA Peugeot Citroën Grubunun yeni şasi platformu EMP2’in ilk kullanıldığı model olan yeni Citroën C4 Picasso; EMP2 sayesinde bir önceki nesline göre 140 kilogram daha hafifletilmiş durumda. EMP2 platformunun verimliliği sayesinde Yeni CITROËN C4 Picasso’da yakıt tüketimi 100 kilometrede için ortalama 4 litre iken, CO2 emisyonu da 104 g/km. EMP2 platformunun sunduğu bir diğer imkan ise, aracın dış boyutlarında daha kompakt, ancak genişleyen dingil mesefasi sayesinde ise iç boyutlarında daha geniş bir kullanım alanı sunmasıdır. Bu faydanın ilk somut örneğini de Yeni Citroen C4 Picasso modelinde görülüyor; yeni EMP2 platformu sayesinde dingil mesafesi artık 55 mm daha uzun olan C4 Picasso; sınıfındaki en geniş diz mesafesine (159mm) sahip ve bu kompakt yapısı sayesinde de iç mekanının daha geniş olması ile fark yaratıyor.