Peugeot 308 Allure 1.2 PureTech 130 hp Otomatik
Peugeot 308, 2014 yılında yenilendi ve aynı isimle üretilmesine rağmen baştan aşağıya değişti. 308’de 1.2 benzinli atmosferik ve turbo motor seçeneği ile ekonomik benzinli motor seçenekleri yerini aldı.
Rekabetin en yoğun olduğu komkapk sınıfta Peugeot’nun temsilcisi 307 yerini 2007 308’e bıraktı. 308 isim değiştirmeden komple değişti. İsim politikası yüzünden aynı isimle üretilmeye devam etse de 308, 2014 yılında baştan aşağıya yenilendi. 308, 2014 yılında Avrupa’da Yılın Otomobili seçilerek başarısını kanıtladı. 1.2 litrelik yeni motoruyla 308’i test ettik.
Yeni Peugeot 308, öncüsünden tararım oldukça farklı ve yeni nesil Peugeot tasarım anlayışı ile yoğrulmuş. Otomobilin dizaynında dinamik çizgilerden oldukça nasibini aldığını görüyoruz. Tamponun üst kısmındaki ızgara nikelaj detaylar ile süslenerek şık ve sportif hale gelmiş. 62 adet LED’den oluşan yeni farlar şekli olarak da oldukça farklı. Yandan otomobile bakıldığında akıcı tasarım göze daha çok çarpıyor. Stop gurubunda da LED teknolojisi kullanılmış. Dış tasarımında yeni nesil Peugeot’ların tasarım anlayışıyla oldukça uyumlu ve 208 ve 2008’e benzer yanları hemen dikkat çekiyor.
308’in içinde çok fazla tuş kalabalığı yok bunun nedeni ise orta konsoldaki tuş kalabalığı azaltılmış olması. Orta konsolda görmeye alışık olduğumuz havalandırma kumandalarının PSA grubunun geliştirmiş olduğu SMEG+ ekranın içine alınmış olması. Müzik sisteminin ses düzeyini ayarladığının dairesel kumandanın yanında ufak tefek tuşlar orta konsolda bulunuyor. Direksiyon simidi ve gösterge panelleri 208’le büyük benzerlik taşıyor. Devir göstergesi ters şekilde tasarlanmış ilk bakışta kafa karıştırsa da kolay alışılıyor.
Ön koltuklar konfor olarak oldukça başarılı. Arka koltuklar da konfor konusunda sorunsuz ve yeterli alan arkadaki yolculara sunuluyor. Peugeot 308’in bagaj hacmi 420 litre arka koltuklar katlandığında ise 1228 lt çıkıyor.
Peugeot 308’in yeni nesil 1.2 lt benzinli motoru ekonomik ve çevreci oluşuyla dikkat çekiyor. Turbo beslemeli 3 silindirli benzinli motor 110 ve 130 hp gücünde üretiliyor. Türkiye’ye 130 HP’lik versiyon otomatik ve manuel şanzımanla sunuluyor. 3 silindirli motor 1.2 litre hacmine sahip ve turbo beslemeye sahip. Motor 5500 d/d’de 130 HP güç ve 1750 d/d’de ise 230 Nm tork üretiyor. Alt devirlerden itibaren canlı karakterini sürdüren motorun Peugeot 308’e kattığı hızlanma performansı da etkileyici. Aracın 0-100 km/s hıza 9.1 saniyede çıkıyor (Allure 17 inç 9.8 s). Aracın maksimum hızı ise 206 km/s (Allure 17 inç 200 km/s. Test aracımız Allure 17 inç olduğu için normal versiyonundan çok az tüketim farkı oluyor buna rağmen Şehir içinde 6.5 lt/100 km olan şehir içi tüketimine sahip. Şehir dışı tüketimi ise 5.2 lt/100 km ve ortalama olarak 4.4 lt/100 km olarak belirtiliyor.
Eski modellere göre 308’in yol tutuşu daha başarılı hale gelmiş. Orta sertlikte süspansiyon oldukça verimli. Direksiyon simidin çapı sportif kullanım için başarılı. Görüş açıları konusunda da 308 sorunsuz bir otomobil.