Peugeot 308’den çok daha fazlası
Peugeot, sporcu ruhunu sonuna kadar hissettiren 308 GTi ile kompakt bir otomobilin kullanışlılığını yüksek performansla birleştirmeyi başarmış.
Otomotiv pazarının sportif yönü ağır basan markalarından Peugeot, her yeni modeliyle sürücülere keyifli araçlar sunmayı başarıyor. Markanın standart modellerinde bile hissedilen bu sportiflik, performans düşkünlerine özel modellerdeyse adeta zirveye çıkıyor. Markanın 308 GTi modeliyle mücadele ettiği kompakt sporcular kulübünde rakiplerinden önemli bie üstünlüğü var, o da 1.6 litrelik küçük hacimli motor avantajı. Bu ay ki konuklarımızdan olan 308 GTi, çift renkli tasarımıyla da ilgi çekici.
19 İNÇLİK ALAŞIM JANTLAR
Her ne kadar 308 GTi, standart modeli andırsa da markanın küçük ve etkili dokunuşları dikkatli gözlerden kaçmıyor. Damalı ön ızgara, geniş hava girişine sahip ön tampon, çamurluk ve bagaj kapağına işlenmiş GTi logoları, 19 inçlik Carbone alaşım jantlar, Peugeot Sport imzalı kırmızı fren kaliperleri, arka tampon altındaki difüzör ve köşelere yerleştirilmiş iri egzoz çıkışları araca yeterli prestiji sağlıyor. Ürün gamının zirvesindeki araçta Full LED farlar ve LED gündüz farları da standart olarak sunuluyor. Aracın içinde de GTi’a özel farklılıklar göze çarpıyor. Kırmızı dikişli torpido, kapı panelleri, vites körüğü, paspaslar ve GTi logolu direksiyon oldukça çekici bir ambians oluşturuyor. Peugeot Sport imzası taşıyan kumaş/alkantra kaplı spor koltuklar vücudu çok iyi sarıyor ve konfordan da ödün vermiyor. Vites konsolundaki Sport tuşuna basıldığında göstergeler kırmızı renge bürünüyor ve daha net gaz pedalı tekpileri etkileyici bir boyuta ulaşıyor. Spor bir otomobile göre geniş bir bagaj (420 litre) ve standart bir 308’den aşağı kalmayan iç hacim sunuluyor. Markanın i-cockpit isimli sürücü kabini, küçük direksiyon simidi ve 9.7 inçlik dev dokunmatik ekranla hemen marşa basık hareket etmeye teşvik ediyor.
270 BEYGİRLİK BENZİNLİ
Araçta kullanılan 1.6 litrelik THP motor, kendi alanında yılın motoru ödülünün sahibi. Turbo beslemeli benzinli ünite, araca 270 beygir güç ve 330 nm tork sağlıyor. 6 ileri manuel şanzımanla gücünü ön tekerleklere ileten motor, oldukça canlı. 0-100 km/s ivmelenmesini 6 saniyede tamamlayan aracın ivmelenme isteği saatte 250 kilometre sürate kadar tükenmiyor. Yüksek torkun özellikle virajlarda tehlike yaşatmaması için marka araçta Torsen kilikli diferansiyel sistemine görev vermiş. Peugeot Sport imzalı fren sistemi de çok başarılı. Aracın ortalama tüketimi ise sadece 6 litre. Sakin kullanımda gerçekten ekonomik olabilen 308 GTi, bizim kullanımımız da 9.4 litre ile yol almayı başardı.