Peugeot vites yükseltiyor
Daralan pazarda yüzde 13,8 büyümeyi başaran Peugeot Türkiye, 2018’de 46 bin 750 adetlik satış ve yüzde 5 pazar payı hedefliyor
Fransız otomotiv üreticisi Peugeot, 2017 performansı ve 2018 hedeflerini açıkladı. Markanın Türkiye’deki yeni Genel Müdürü İbrahim Anaç, PSG Grubu ve Türkiye ayağıyla ilgili bilgiler verdi. PSA Grubu’nun, 2017 yılında 3 milyon 632 bin 642 araç satışı gerçekleştirerek yüzde 15,4 büyüdüğünü belerten Anaç, »Push to Pass stratejisinin açıklandığı günden bu yana grubumuz, 4 yıl üst üst büyüme trendini sürdürdü. Plan çerçevesinde 2021 yılına kadar yüzde 6 operasyonel karlılık ve aynı döneme kıyasla ilave yüzde 15 gelir artışı hedefleniyor » dedi.
5 yeni modelle büyüdük
Grup içerisinde Peugeot’nun satışlarının yüzde 1.4 artışla 2 milyon 119 bin 485 adede ulaştığını vurgulayan Anaç, bu rakamın 1 milyon 173 bin 465 adedinin Avrupa’da gerçekleştirildiğinin altını çizdi. Markanın Türkiye performansını da değerlendiren İbrahim Anaç, şöyle devam etti: «Peugeot Türkiye, 2017 yılında rekor bir satış gerçekleştirerek başarılı bir yılı geride bıraktık. 2017 yılında Türkiye’de 29 bin 981 adedi binek, 10 bin 501 adedi hafif ticari olmak üzere toplam 40 bin 482 adet satış gerçekleştirerek yüzde 4,2 pazar payı elde ettik. Ayrıca Türkiye otomotiv pazarı 2016 yılın aynı dönemine oranla yüzde 2,8 daralırken, Peugeot Türkiye satışlarını yüzde 13,8 artırmayı başardı. Bu sonuçların elde edilmesinde ki en önemli oyuncuları sene başında açıkladığımız 3’ü binek 2’si ticari olmak üzere pazara sunduğumuz toplam 5 adet yeni model oldu. »
Hedef ilk 5’e girebilmek
Otomotiv pazarının 2018 yılında da 2017’ye benzer bir seyir göstermesini beklediklerini söyleyen Anaç, « 2018 yılının özellikle perakende satış yaklaşımı ile tüm yetkili satıcılarımızla birlikte yeni bir rekor yılı olacağına inancımız tamdır” dedi. Peugeot Türkiye, Push to pass stratejisi çerçevesinde 2021 yılına kadar yüzde 8 pazar payı ve 87 bin adetlik satış ile, satış sıralamasında ilk 5 markadan biri olmak ve ithal markalar arasında ise 2. sıraya yerleşmek gibi hedeflerden oluşan orta vadeli planlarını açıkladı. 2018 yılı hedefleri ile ilgili, Türkiye toplam pazarının 950 bin adet civarı öngörüsü ile, yüzde 5 pazar payı ve 46 bin 750 adet satış olarak belirledi.