PREMIUM OLMAYA ADAY
Insignia Grand Sport ile tarihinin en iyi otomobillerinden birini ortaya çıkaran Opel, hatchback’leri andıran tasarımı ve sürüş özellikleriyle lüks pazara da göz kırpıyor
Alman otomotiv üreticisi Opel, orta sınıftaki başarılı oyuncusu Insignia’yı bir süre önce yeniledi. Yeni tasarımıyla çok daha iddialı hale gelen araç, Grand Sport ismiyle de farkını ortaya koyuyor. Sedan karoserden vazgeçen marka, yeni araçta sportif bir hatchback tasarımını benimsiyor. Bu ayki konuklarımızdan olan yeni Insignia Grand Sport, 1.6 litrelik dizel motoru ve tam otomatik şanzımanıyla zirveye gözünü dikti.
Boyutları başarıyla gizliyor
Şık ve sportif tasarımıyla kendini kanıtlayan yeni Insignia, 4.9 metrelik uzunluğunu başarıyla gizliyor. 1.94 metrelik genişliği ve 1.45 metrelik yüksekliği ile sınıfının iri modelleri arasında yer alan araç, buna rağmen dinamik görünmeyi başarıyor. 2.83 metrelik aks mesafesiyle iç mekan genişliğini garanti altına alan marka, araçta birbirinden şık alaşım jant seçenekleri sunuyor. Aracın iç mekanı ise, önceki Insignia’ya göre çok daha ferah. Lüks ve konfor hissi yüksek olan iç mekanda kalite ve kalite algısı da yüksek. 490 litrelik bagaj hacmi rakiplerden düşük kalsa da, kullanışlı yapısıyla bu durumu avantaja çeviriyor. Üstelik camla birlikte açılan bagaj kapağı, yüksele alanını da genişletiyor.
136 beygirlik dizel
Bize 1.6 litrelik dizel motor seçeneğiyle konuk olan araç, 6 ileri otomatik şanzımanla kombine ediliyor. 136 beygir güç ve 320 nm tork üreten motor, 1447 kilogramlık otomobile yeterli çekişi sağlıyor. Hızlı ve sessiz geçişleriyle konfora da katkı sağlayan şanzıman, aracı 0’dan 100 km/s sürate 10.9 saniyede ulaştırıyor. Maksimum hızı 203 km/s olarak belirlenen araç, ara hızlanmalarda da yeterli esnekliğe sahip. Aracın yakıt tüketimi ise ortalama 5.1 litre olarak veriliyor. Ekonomi potansiyeli yüksek olan araç, tempolu kullanımda bile 8 litre seviyesini geçmeyerek beğenimizi kazandı. Bizim kullanımımızda yol bilgisayarına yansıyan ortalama 6.6 litre oldu.