RENAULT 2013’E İMZASINI ATTI
Renault Grubu (Renault ve Dacia), 2013 Yılında 144 Bin 700 Adet Araç Satışı ve Yüzde 17 Pazar Payı İle Tarihinin En Yüksek Satış Adedini Gerçekleştirerek Rekora İmza Attı
Satış adediyle Türkiye, Renault Grubu’nun dünya sıralamasında 5. ülke konumuna yükseldi. Renault markası 2013 yılında, 96 bin 761 adet satış ve %14.6 pazar payı ile 15. kez binek otomobil pazarında liderliğini devam ettirdi. Binek otomobil pazarında 1.46 puan ile pazar payını en çok arttıran marka Renault oldu. Renault toplam pazarda 1.22 puan ile pazar payını en çok arttıran marka oldu. Symbol 27 bin 988 satış adedi ve yüzde 49.3 segment payı ile segmentinin lideri. Captur, yılın 2. yarısında lanse edilmesine ve tüm versiyonlar pazara sunulmamış olmasına rağmen ilk kez girdiği segmentte 2. sırada yer aldı. 2013 yılında rekor 10 yeni ürün lansmanı! Clio ile başlayan yeni tasarım yüzü artık tüm modellerde. (Symbol, Fluence, Clio Sport Tourer, Captur, Scenic, Kangoo, Latitude, Lodgy, Dokker, Duster)
EuroNCAP’ta 15.Kez 5 Yıldız
2013 yılında 331 bin 694 adet otomobil üretimiyle Türk Otomotiv Sanayisi toplam üretiminin yaklaşık üçte birini, otomobil üretiminin ise yarısından fazlasını gerçekleştiren Oyak Renault, üretim rekoru kırmasını sağladı. 2013 yılında en çok ihracat yapan otomobil üreticisi de Oyak Renault Otomobil Fabrikaları oldu. Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, 266 bin 508 adet otomobil ve 118 bini aşan motor ihracatıyla ihracat rekoru da kırmasının yanı sıra Türk Otomotiv Sanayisinde bir kez daha liderliği elde ederek Türkiye’nin en büyük ihracatçıları arasında yer almayı sürdürdü. Dacia markası ise 2013 yılında Türkiye’nin en hızlı büyüyen hafif ticari araç markası oldu. Marka, toplam pazarda kaydettiği 36 bin 395 adet satış ile yüzde 26 büyüyerek pazar payını yüzde 4,3’e yükseltti. Dacia marka sıralamasında hızlı yükselişini sürdürdü. 2013 yılında 8. sıraya yerleşti. Bunlara ek olarak Renault Grubu binek + hafif ticari pazarda satış rekorunu kırdı,Renault, 15. kez binek otomobil lideri oldu, Yeni modellerin başarısı, Yeni Clio ve Captur ile devam ederken gençler arasında bu araçlar fenomen haline geldi. Clio ile başlayan yeni tasarım yüzü artık tüm modellere yansıda. Bu başarının arkasında ise her 10 Renault modelinden 7’si yerli olması yatıyor. Teknolojiyi yakından takip eden Renault markası innovasyona yatırım yapmaya da devam ediyor: R-Link. Önemli olan müşteri memnuniyeti sloganıyla yola çıkan Renault ve Dacia Müşteri Memnuniyetinde de ilk sırada yerini aldı. Bu başarılarını ise Renault, EuroNCAP’tan 15. kez 5 yıldız elde ederek kanıtlamış oldu.