Renault Clio Dizel EDC konforu
Renault’nun B sınıfındaki başarılı modeli Clio, emektar dizel motoru ve zengin donanımıyla dikkat çekiyor. Esnek motor, sınıfının en az tüketenlerinden
Türkiye otomobil satışlarında aslan payını B ve C sınıfları paylaşıyor. Yerli modelleri öne çıktığı bu sınıflarda Renault önemli bir paya sahip. Markanın B sınıfındaki başarılı modeli Clio da, kendi alanındaki en popüler otomobil olarak öne çıkıyor. Bu ay konuğumuz olan ‘Yerli üretim’ logolu Clio HB, cimri dizel motoru ve sportif sürüşüyle dikkat çekiyor.
300 litrelik bagaj
Yepyeni LED Pure Vision farlarıyla yeni bir imaja kavuşan otomobil, zaten şık olan tasarımını çok daha dikkat çekici bir boyuta taşıyor. Farlar, görsel olarak sunduklarını işlevsel olarak da sürdürüyor. Yenilenen döşeme seçenekleriyle daha konforlu hale getirilen otomobil, geniş bilgi ekranı, sportif sürüş pozisyonu ve sınıfı için yeterince geniş olan iç mekanıyla neden bu kadar talep edildiğini kanıtlıyor. Aracın 300 litrelik bagaj hacmiyse sınıfının en genişleri arasında. Geniş açılan bagaj kapağı gibi yükleme eşiği de kullanışlılığı artırıyor. Konuğumuzda Renault’nun emektar dizel motoru 1.5 dCi görev yapıyor. 90 beygir güç ve 220 nm tork üreten ünite, verimli yapısıyla göz dolduruyor. Markanın 6 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanı EDC ile kombine edilen motor, 1280 kilogramlık otomobili taşımakta zorlanmıyor. Fabrika verilerine göre araç 0’dan 100 km/s sürate 13,1 saniyede ulaşıyor ve maksimum hızı da saatte 176 kilometre. Kağıt üzerindekinden çok daha performanslı hissettiren motoru akıcı vites değişimleriyle EDC de destekliyor.
Sadece 3.5 litre tüketiyor
Küçük hacimli dizel motor ve çift kavramalı otomatik şanzıman, aracın tasarruf potansiyelini anlatmaya yeterli. Fabrika verilerine göre aracın ortalama tüketimi 3,5 litre. Bizim elde ettiğimiz 4,7 litrelik ortalama da oldukça başarılı. Üstelik sakin bir sürüş tarzıyla fabrika verilerine yaklaşmak hiç de zor değil.