SEDAN PAZARINA YERLİ KAN
Yeni nesil Megane Sedan, markanın önceki nesildeki mirasını devam ettiriyor. Kalite ve konforuyla öne çıkan araç, güçlü dizel motoru ve sportif sürüşüyle de dikkat çekiyor.
Renault, bir dönemin satış lideri olarak hafızalara kazınan modeli Megane Sedan ile geri döndü. Fluence’in yerini alarak tekrar Megane Sedan ismiyle yollara çıkmaya başlayan araç, markanın yeni tasarım ve teknolojisinin son adımını temsil ediyor. Araç, hathback kardeşinin marjinal yüzünü, küçük bir Talisman’ı andıran şık arka tasarımıyla bir adım daha ileriye taşıyor. Bu ay 1.2 litrelik benzinli motor ve otomatik şanzımanıyla konuğumuz olan araç, sportif sürüşü, zengin donanımı ve geniş iç mekanıyla tekrar zirveye oynayacağının sinyallerini veriyor.
4.63 metre uzunluğunda
Öncüsünün keskin hatları yerine bolca yuvarlak hatlar barındıran yeni tasarım, kaslı ve dinamik bir etkiye sahip. Yenilenen ön tasarım, 4.63 metre uzunluğundaki aracın bir sporcu gibi görünmesini sağlıyor. Büyük logo artık bir marka kimliği halini alırken, farların altından uzayan ve virgülü andıran LED’ler de gelecek tasarımlardan izler sunuyor. Aracın arka tasarımı da tıpkı ön bölüm gibi rakidal. Ortadaki marka logosuna kadar uzanan far grubu, 3 boyutlu tasarlanmış. LED aydınlatmaların kullanıldığı farlar, gece karanlığında bile aracın bir Megane Sedan olduğunu anlatmaya yetiyor.
8.7 inçlik dokunmatik ekran
Marka, dış tasarıma verdiği önemi iç mekandan da esirgememiş. Kapıyı açtığımızda ilk dikkat çeken unsur kuşkusuz dik konumlandırılan multimedya sistemi. Standardı 7 inç olan dokunmatik ekran, 8.7 inçlik versiyonuyla konuğumuzda yer alıyor. Araçla ilgili neredeyse tüm ayarların yapılabildiği sistem, hızlı çalıştığı gibi algılamada da çok başarılı. Kalınlığı iyi ayarlanmış direksiyon simidi, yönlendirme hassasiyetiyle de önceki modelden çok daha başarılı. 7 inçlik TFT renkli LED gösterge ekranı, sunulan 5 farklı sürüş moduna göre şekil değiştiriyor. Bu şekil, farklı renklerle de desteklenmiş. Spor, ekonomi, normal, konfor ve kişisel ayar seçeneklerinin sunulduğu Multi Sense sistemi, motor tepkisinden direksiyon sertliğine, motor sesinden vites değişim süresine kadar birçok alanda aracı etkiliyor. İç mekanda ergonomi ve kalite başarılı. Ses yalıtımı konusunda da sınıfının en iyilerinden olan araçta yaşam alanı da oldukça ferah. Üstelik 503 litrelik bagaj hacmi de sınıfının en iyilerinden.
130 beygirlik dizel
Yeni Megane Sedan bize 1.6 litrelik DCi dizel motoruyla konuk oldu. 130 beygir güç ve 320 nm tork üreten motor, 6 ileri manuel şanzamınla kombine ediliyor. 0-100 km/s ivmelenmesini 10.5 saniyede tamamlayan araç, saatte 201 kilometre sürate ulaşabiliyor. Araçta kullanılan tatlı sert süspansiyon sistemi, yol tutuşla konfor dengesini başarılı şekilde sağlıyor. Fabrika verilerine göre ortalama tüketim 4.4 litre. Bizim elde ettiğimiz ortalama değerse 5.7 litre oldu.