Şehir otomobili
Lancia Ypsilon, İtalya gibi dar sokaklı ve yoğun trafiği olan yerlerde çok sevilen bir otomobil. Buda boyutu ve City özelliğinin oluşunun etkisi büyük.
Lancia, hak ettiği değeri her zaman gören bir marka oldu. Dünya Ralli Şampiyonasına adını altın harflerle yazdıran Lancia, Ypsilon modeli ile küçük sınıf otomobiller arasında isminden her zaman bahsettirdi. Türkiye’de yeni yeni tanınan Ypsilon, özellikle İtalya’da çok tercih edilen bir model. Öncüsünden izler taşıyan Ypsilon, modern Lancia çizgileri ile günümüze geldi.
Ypsilon’un tasarımında en çok dikkati ön kısımdaki iri panjur çekiyor. Modern far tasarımı ve ilginç kaput tasarımı ön görünümü farklı kılıyor. Yuvarlak hatlar önceki Ypsilon’dan farklı ama yinede ondan izler taşıyor. Yan kısımda oldukça şık bir tasarım bizi bekliyor. Alüminyum alaşımlı jantlar ve çift renk gövde bunun başlangıcı. Arka kapı kolları gizli tip. Stop gurubunun yan tarafa taşıyor olması da şıklığın devamı. Küçük tavan spoyleri ve Led destekli stoplar otomobil arka kısmına şıklık katıyor.
Daha önceki Ypsilon’daki gibi orta konsolun üstündeki gösterge paneli aracın içinde her noktadan rahat görünmesini sağlıyor. Orta konsol bu büyük gösterge panelinin altında yer alıyor. Üst kısımda far yükseklik ayarı ve sis farı gibi fonksiyonların butonları bulunuyor. Ulaşmakta oldukça kolay. Müzik sistemi ve klima ünitesine ulaşmak oldukça kolay. Direksiyonun üzerindeki butonlar sürüş konforunu artırıyor. Hız sabitleyicin butonuna ulaşmak ise biraz sorunlu.
Lancia Ypsilon’un kaputunun altında 1.2 litrelik Fire Evo II motor bulunuyor. Çok noktalı elektronik enjeksiyonlu motor 5500 d/d’de 69 HP güç üretiyor. Maksimum torku ise 3000 d/d’de 102 Nm. Ypsilon’un maksimum hızı 163 Km/s. 5 ileri manuel şanzımanın geçişleri başarılı. 0-100 km/s hızlanma değeri ise 14.5 saniye.