SMART DİREKSİYONU BIRAKTI
Mercedes-Benz’in minik markası smart, otonom sürüşe hazır konseptiyle geleceğe hazır olduğunun sinyalini verdi. İki kişilik otomobil sadece 2.7 metre uzunluğunda
Alman lüks otomobil üreticisi Mercedes-Benz, Frankfurt Otomobil Fuarı’nda geleceğe yönelik modellerini de sergiledi. Grup bünyesindeki mini şehirli smart da, bu kapsamda önemli bir vizyon geliştirdi. Marka, geleceğini temsil eden ve otonom sürüşe uygun konsept modeli vision EQ fortwo’yu, fuardan önce basına tanıttı. Sindelfingen’deki tasarım merkezinde gerçekleştirilen tanıtımda, markanın gelecek için belirlediği akıllı ulaştırma aracı vizyonu vurgulandı. Bu vizyonun canlı örneği olan yeni konseptin, Avrupa’da 2025 yılı sonrasında hayata girmesi bekleniyor. Sürücüsüz otomobil konsepti, aynı zamanda çevreci ve ekonomik bir ulaşımın da en iyi örnekleri arasında. Markanın verdiği bilgiye göre smart vision EQ fortwo, araç paylaşımı anlayışını desteklediği gibi, yayaları algılayıp yol bile verecek.
SADECE 2 KİŞİLİK
Daimler Grubu’nun sürücüsüz ve direksiyonsuz ilk otomobili olacak araç, sadece iki kişi için yer sunuyor. 2.7 metrelik uzunluğuyla trafikteki en küçük araçlardan biri olacak smart vision EQ fortwo, 1.72 metrelik genişliği ve 1.53 metrelik yüksekliğiyle B sınıfı modellere yakın değerlere sahip. Karoserin genelindeki beyaz renk, siyah kaplamalar ve detaylarla destekleniyor. Aracın kapıları, profili tamamen kaplıyor. Açılış şekli ise son derece ilginç. Kapılar, aracın arkasına doğru yuvarlanarak açılıyor. İç mekanda ilk dikkati çeken detay, 24 inçlik dev ekran. Araçla ilgili tüm bilgilerin iletildiği bu ekranın her iki yanında da küçük çaplı ekranlara yer veriliyor. Araç, akıllı telefonlarla yönetilebildiği gibi sesli komut desteği de var. Deri koltuklar daha doğrusu koltuk, iki kişilik tek bir mindere sahip.
10 MODEL GELECEK
smart CEO’su Annette Winkler, smart’la başlayan bu ulaşım projesinin, Mercedes-Benz modelleriyle devam edeceğini, 2022’ye kadar da model sayısının 10’a ulaşacağını söyledi. Yeni araç konseptinin, maksimum iletişim yeteneğine sahip ve kişiselleştirilebilir olduğunu vurgulayan Winkler, “İçte ve dıştaki çok sayıda dijital yüzey, insan ile otomobil arasındaki bir sonraki iletişim düzeyini anlatıyor” dedi.