SPORTİF TASARIMIYLA ÖNE ÇIKIYOR
Hyundai’nin B sınıfında ki başarılı temsilcisi i20 artık daha sportif. Tek kapı versiyonuyla daha dinamik bir görünüme kavuşan model, 1.4 litrelik benzinli motor manuel ve otomatik şanzıman seçeneğine sahip
Türkiye’de üretilen ilk yerli coupe otomobil olma özelliğini taşıyan, Hyundai i20 ilk olarak geçtiğimiz yıl ilk fotoğrafları yayınlanmıştı. Hatcback kardeşiyle aynı özellikleri taşıyan model tasarım açısından bir kaç ayrıntıyla kendini belli ediyor. Sportif yönünü vurgulayan detayların oldukça başarılı bir şekilde giyindiren genç marka, oldukça dikkat çekiyor. Özellikle B ve C sütunlarında ki değişim ilk görüşte aracın orijinal görünümünden sıyrılıyor. Hyundai’nin karakteristik altıgen ızgarası farklı bir bakış açısıyla yeniden şekillendirilmiş. 5 kapılı modelde yer alan havalandırma kanalları petek döşeme yerine, paralel çizgiler kullanılmış. Tasarım felsefesini tamamen değiştiren Hyundai, yeni nesil otomobillerinin birbirine benzer görünümde yapmaya başladı. Ön görünüm olarak Hyundai i20’de bu felsefeye uygun bir tasarım anlayışına sahip. Led destekli farlar otomobili oldukça şık gösteriyor. İri panjuru ve sis farları da otomobilin sert görüntüsünü destekliyor. Otomobilin arka tasarımında ise, standart olarak sunulan spoyler, LED stoplar ve minik dokunuşlarla farklılaştırılmış arka tampon tasarım dinamizmini tamamlayan diğer unsurlar. 4035 mm uzunluk, 1734 mm genişlik ve 1474 mm yüksek değerlerine sahip aracın bagaj hacmi ise 336 litre.
Sportif iç hacim
İç mekanda da i20’nin tepeden tırnağa değişimden etkilendiğini söylemek mümkün. İç mekanda 2 farklı renk kullanılmış. Gösterge ekranı revize edilen araçta, en belirgin detay iç mekanda kullanılan ve sportif ruhu vurgulayan renkler oluyor. Yan havalandırma kanalları, müzik sistemi ve vites kolunun yer aldığı bölümlerin turuncu renkle kombine edilmiş. Aynı renk yan destekleri oldukça başarılı sportif koltuklarda da kullanılmış. Coupe bir otomobilin verdiği dezavantajı, opsiyonel olarak sunulan cam tavan ile törpülemiş. Coupe bir araç için vites önünde ve arkasında bulunan küçük eşya gözleri yeterli. Müzik sistemi ve klima kumandaları ergonomik, kullanımı kolay. Müzik sistemine direksiyon üzerinden de kumanda etmek mümkün. Coupe bir otomobil olmasına karşın arka bölümde oturanlar için de sunulan alan yeterli seviyede.
100 beygir gücünde
Genç marka Hyundai i20’de tek motor ve iki şanzıman seçeneği sunmuş. 1.4 litrelik MPI adı verilen benzinli ünite manuel seçeneğiyle test konuklarımız arasında yerini alıyor. 6000d/d’dan itibaren 100 beygir güç üreten model, 3500d/d’da 135 Nm’lik tork değerine sahip. 0’dan 100 kilometre hıza 11.6 saniyede ulaşan modelin maksimum hızı saatte 184 kilometre olarak fabrika kayıtlarına geçmiş. 100 kilometrede fabrika verisi olarak ortalama 5.5 litre yakıt tüketimi gerçekleştiren model, bizim sürüşümüz boyunca şehir içinde 7 litrelik tüketim gerçekleştirdi. Tatlı sert süspansiyon sistemi başarılı bir sürüş dinamiği yakalamamızı sağlıyor. Asıl hünerini yüksek devirlerde gerçekleştiren araç, yalıtım konusunda da başarılı. Hyundai i20 Coupe’nin başlangıç fiyatı 51 bin lira test konuğumuz olan otomatik versiyon için 5 bin lira daha fark ödemek gerekiyor. Açılır cam tavan tercihi de size kalmış 2 bin 750 liralık farkla açılır cam tavanlı bir i20 Coupe sahibi olabilirsiniz.