Superb’e Teknolojik Dokunuş
Skoda, orta sınıftaki dev sedanı Superb’i yeniledi. Tasarruflu dizel motoruyla cebi, geniş iç hacmiyle de konforu düşünenleri sevindiren yeni Superb, teknolojik yenilikleriyle de öne çıkıyor.
Skoda‘nın “amiral gemisi” Superb, yenilenen tasarımıyla sınıfındaki başarısını sürdürmeye niyetli. Orta sınıfta yer almasına rağmen bir üst sınıfı aratmayan genişliğiyle yeni araç, küçük hacimli dizel motoruyla her alandı iddialı olduğunu kanıtlıyor. 4 bin 869 milimetrelik uzunluğu ve 2 bin 841 milimetrelik aks aralığı ile lüks sınıfı aratmayan yeni araç, güçlü görünümüne rağmen oldukça uysal bir tasarıma sahip.
İç Hacim Genişten de Öte
595 litrelik bagaj hacmiyle sınıf standartlarını değiştiren Superb, eller doluyken bagaj kapağının kolayca açılabilmesine olanak tanıyan “sanal pedal” sistemini sunuyor.
Superb, muhtemel bir kaza öncesi kemerleri gerginleştirip, açık camları kapatarak ön koltuktaki yolcuları korumaya alan “Çarpışma Hazırlık Sistemi”, “Kör Nokta Uyarı Sistemi”, 210 km/s hıza kadar kullanılabilen “Adaptif Hız Sabitleyici”, özellikle şehir içinde öndeki araçla aradaki mesafenin tehlikeli boyutlara gelmesi halinde frenleme yapabilen “Ön Bölge Yardımcısı”, “Trafik İşaretleri Tanıma istemi”, “Geri Görüş Kamerası”, “Şerit Takip Asistanı”, “Akıllı Far Yardımcısı”, “Sürücü Yorgunluk Tespit sistemi” gibi donanımlarla sahip. Ayrıca yatay/dikey park yapabilen ve parktan çıkabilen yeni nesil Park Yardımcısı da seçenekler arasında.
Yeni Superb’de hava yastığı sayısı ise, “diz hava yastığı” da dahil olmak üzere 9’a ulaşabiliyor. Model içeride çift renkli ön konsola yer vermiş. Açık renkli konsol detayları, kapı içleri ve koltuklar ferah bir kokpit konusunda modeli desteklemiş. 3 kollu direksiyon krom detaylarla şık kılınmış. Gösterge paneli ise artık tamamen dijital bir ekrandan oluşuyor. Orta konsoldaki dokunmatik ekranlı müzik sistemini Volkswagen modellerinden hatırlıyoruz. Eşya gözü konusunda model vites önünde, koltuk arasında ve kapı kenarlarında yeteri kadar alan sunmuş.
İdeal sürüş pozisyonuna erişimde sıkıntısız. Otomatik ayarlanan koltuklar ile bu işlevi kolayca yerine getirebiliyorsunuz. Ayrıca hafızalı koltuk sayesinde kendinize özgün oturma pozisyonunuzu kaydedip ileride bir tuş yardımı ile aynı pozisyona rahat bir şekilde erişebiliyorsunuz. Vites kolunun kenarlarında fonksiyonel tuşlara yer verilmiş. Bunlar ESP, lastik hava basınç kontrol, start stop, park yardım ve otomatik park sistemi tuşu olarak sıralanmış. Önde ve arkada sunulan alan başarılı. Hatta arkada sunulan diz mesafesinin etkileyici.
120 beygirlik dizel
Skoda Superb’de Volkswagen modellerinden hatırladığımız 1.6 litre dizel üniteye yer verilmiş. 7 ileri DSG şanzıman ile desteklenen Superb, 120 beygir güç ve 250 nm tork değeri üretiyor. 1530 kilogram ağırlığındaki model 11.1 saniyede 0-100 Km/s hızlanmasını tamamlarken maksimum 205 km/s hız değerine sahip.
Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 4.3 litre olarak belirlenmiş. 1.6 litre dizel motor alt devirlerde ki güç beklentilerinize olumlu cevaplar veriyor. Ancak beklenti yüksek olmamalı. Ekonomi konusundaki başarısını motor sakin kullanımlarda elde ettiğimiz 6.2 litre ile bize gösterdi.