“Sürücüye ve Yol Şartlarına Göre Uyarlanabilen Lastikler Geliyor”
Continental Türkiye, 2018 yılında Türkiye’deki yolculuğunun 10. Yılını kutladı. Aynı zamanda bir teknoloji şirketi olarak araç ve sürüş güvenliği adına yeni inovasyonlara imza atan şirket, yüksek kalitedeki kış lastikleri segmentinde de iddiasını sürdürüyor. Continental Türkiye Ticari Operasyonlar Direktörü Egemen Atış’la hem Continental’in 10 yılda Türkiye’de geldiği noktayı hem de orijinal ekipman ve lastik dünyasında geleceğin teknolojilerini konuştuk.
Continental olarak Türkiye’de 10 yılı nasıl geçirdiniz? Neler yaptınız?
Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden Continental, orijinal ekipman tedarikçisi ve bir teknoloji şirketi olarak büyüme vizyonu doğrultusunda Türkiye pazarına girdi. 2002 yılında distribütörlükle başlayan yolculuğumuz 10 yıldır Continental Türkiye olarak devam ediyor. Öncelikle, bu 10 yıl içinde kocaman bir aile olduk, gerek yetkili satıcılarımız gerek bayi ağımız gerekse de çalışanlarımızla büyüdük. Marka bilinirliğimizi iki katına, pazar payımızı üç katına, satışlarımızı ise dört katına çıkardık. Continental, Türkiye’de en hızlı büyüyen lastik markası oldu.Dünya yenileme ve orijinal ekipman lastik pazarında, son 5 yılda yıllık ortalama %3,5’lara varan bir büyüme yaşanırken, Türkiye %5 oranına ulaşarak daha hızlı büyüdü. Bu anlamda Türkiye Continental için oldukça potansiyeli olan, cazip bir pazar.
Continental kendini aynı zaman bir teknoloji şirketi olarak tanımlıyor. Ar-Ge’ye ne kadarlık bir yatırım yapıyorsunuz?
Sadece Continental Lastik Bölümü, 2011 yılından bu yana 3 milyar Euro üzerinde bir yatırımla “Vizyon 2025” büyüme stratejisini sistemli bir şekilde hayata geçirmeye devam ediyor. Üretim kapasitelerimizi artırma, Ar-Ge ve teknoloji projelerine yatırım yapma yoluyla 2025 yılı itibarıyla teknolojik anlamda lider olmayı hedefliyoruz. Otonom sürüş gibi ileri teknolojik faaliyetlerimiz, Ar-Ge merkezlerimizde deneniyor. Toplamda 42.000 tane geliştirme mühendisi ekibine sahibiz. İnovatif ürünlerimizden karahindiba’dan lastik üretiminin Ar-Ge faaliyetleri için 1 milyar Euro yatırım yapıldı.
Yakın gelecekte yollarda göreceğimiz Continental’in son teknolojik yeniliklerinden bahseder misiniz?
Dijitalleşmeyle birlikte elektrikli araçlar da önem kazanıyor. Elektrikli otomobillerin önemli özelliklerinden biri çok sessiz olmalarıdır. Motor sesi olmadığı zamanlarda lastik sesi insanları rahatsız etmeye başlıyor. Bu noktadan hareketle Continental, ContiSilent lastik teknolojisini üretti. Bu sistemde lastiğin içine yerleştirilen süngersi yapı sesi emerek 73-74 bandındaki desibel seviyesini 63-64-65’lere kadar azaltabiliyor. Otonom sürüş ve elektrikli araçlar arttıkça sürücünün rolü oldukça azalacak. Continental’in son teknolojilerinden biri de ContiSense. ContiSense zemini hissedebiliyor. Örneğin zeminde bir buzlanma varsa, ContiSense’e sahip araç bunu hissederek arkasındaki araçlara sinyal veriyor. Otomobillerin birbiriyle konuşmaya başladığı ve bu konuşmalar sayesinde de trafiği düzenlediği, kazaların önüne geçebildiği bir sistem. ContiSeal de Continental’in son inovasyonlarından. ContiSeal teknolojisiyle üretilen lastiğin içinde bir madde var ve bu madde bir çivi battığında lastiğin kendi kendisini onarmasını sağlıyor. Bu lastik ‘kendi kendini tamir eden lastik’ diye tanımlanıyor. Bu özellik sayesinde sürüşe devam edilebiliyor. Lastikleri daha da akıllı hale getirmek için aralıksız çalışıyoruz. ContiSense ve ContiAdapt teknolojilerini konsept bir lastikte birleştirdik. Konsept lastiğin tasarımında ıslak, kaygan ve kuru zeminlerde sürüş için üç farklı sırt bölgesi yer alıyor. Lastik basıncını ve farklı sırt bölgelerini duruma en uygun şekilde ayarlayan bu lastik, mevcut yol şartlarına veya sürücünün tercihine göre uyarlanabiliyor. Continental, lastiklerin otomatik sürüş ve elektrifikasyonun ihtiyaçlarına göre uyarlandığı bu her iki teknoloji konseptini de hareketlilik için gelecek vadeden çözümler olarak görüyor. Örneğin düşük yuvarlanma direnci, elektrikli araçların tek bir şarjla daha fazla mesafeler kat etmesine imkan tanıyor. Aynı zamanda lastikler, sürücünün kişisel tercihlerine ya da hava durumundaki ani değişikliklere göre uyarlanabiliyor.