SUV’UN KALİTE ANLAYIŞI DEĞİŞİYOR
Yeni Volvo XC90, Türk kullanıcılarla buluştu. XC90, üç yıllık bir çalışmanın ve 11 milyar dolarlık bir yatırım programının parçası ile ortaya çıktı. Araç R-Desing spor paketiyle oldukça çekici bir görünüm vadediyor.
Yeni Volvo XC90 ile Volvo Cars’ın 2015’in en büyük motor reformu olarak duyurduğu model geleceğin tasarımını yakalayan, kendi sınıfına özel yeni teknolojiler içeren ve yeni Ölçeklenebilir Ürün Mimarisi (SPA) teknolojisini kullanıyor. Yeni XC90, yoldan çıkma durumunda, ön emniyet kemerleri yolcuların pozisyonlarını sabitlemek için sıkılaşıyor. Koltuk ve koltuk çerçevesi arasındaki enerji emilim özelliği otomobil sert bir zemine düşüş yapınca ortaya çıkabilecek dikey güçleri yastıklıyor ve böylece omurga yaralanmalarını engellemeye yardım ediyor. XC90, sürücü kavşaklarda bir araçla aniden karşı karşıya gelince otomatik fren yapma teknolojisine sahip dünyadaki ilk otomobil. Volvo Cars’ın tüm otomatik frenleme fonksiyonlarını kapsayan City Safety-Şehirde Güvenlik Sistemi, yeni XC90’da standart olarak yer alıyor. Sistem, hem gündüz, hem de gece, otomobilin önündeki araçları, bisikletlileri ve yayaları kapsıyor. Volvo’nun yeni ön ızgara tasarımı XC90’ın şık ve gösterişli olmasını sağlamış. Yeni nesil far tasarımı LED aydınlatmalarla işlevsel olduğu gibi etkileyici görünüyor. Farlarda başlayan köşeli ve keskin çizgiler karoserin genelinde kullanılıyor. Dik tasarlanmış A ve D sütunları sayesinde görüş açılarından fazla ödün verilmemiş. Yan camlarda geniş yüzeyler oluşturulup, hem görüş açıları hem de kabin aydınlığı arttırılmış.
Kalitenin de ötesinde
Deri döşeme kullanılan iç mekanda kapı içlerinde de derinin sağladığı kalite hissi ihmal edilmemiş. Deri ve yumuşak plastik dışında, kalite algısını arttırmak için kapı içlerinde, orta konsolda ve vites konsolunda alüminyum kaplamalara da yer verilmiş. Bu tercih iç mekana dinamik bir hava da kazandırmış. Dijital gösterge grubu rahat takip edilebilen bir tasarıma sahip. Diğer Volvolar’dan alıştığımız “tema” özelliğiyle göstergenin rengi ve tasarımı değiştirilebiliyor. Bir diğer dijital ekran da orta konsolda yer alıyor. Orta konsolun merkezinde ki 12,3 inçlik dokunmatik renkli ekran da kalite algısını arttıran bir donanım. Tablet görünümündeki bu ekran, hassasiyeti, yüksek çözünürlüğü ve pratik menüsüyle işlevselliği arttıran bir donanım. İçerisinde, navigasyon sisteminden, elektronik yardımcıların kontrolüne kadar birçok sayfa yer alıyor. Klima ayarları ve koltuk ısıtma kontrolleri de bu ekrandan yönetiliyor. XC90’nın çok özel donanımlarından biri olan ses sistemi için de bu ekrandan, özel ayarlara ulaşılıyor. Ses Deneyimi menüsünden stüdyo, özel sahne ve konser salonu seçenekleriyle çok kaliteli bir müzik deneyimi sunuluyor.
225 beygirlik dizel
Test ettiğimiz dizel XC90’da markanın D5 ismini verdiği 2 litre hacminde, turbolu bir ünite görev yapıyordu. Bu motor 4250 devirde 225 beygir güç, 1750 devirle 2500 devir arasında ise 470 Nm tork üretiyor. Motorun gücü 8 kademeli, tam otomatik bir şanzımanla tekerleklere iletiliyor. Aracın ağırlığının 2 tonu geçtiği düşünüldüğünde performansının yeterli olduğunu görüyoruz. Alt devirlerden itibaren istekli bir hızlanma yaşanıyor. XC90 fabrika verilerine göre 0’dan saatte 100 km hıza 7.8 saniyede ulaşıyor. Boyutlarına göre ekonomik olan araç ile yakaladığımız test ortalaması 8.5 litreydi. XC90’da elektronik kontrollü viskoz yapılı dört tekerlekten çekiş sistemi sunuluyor. Ön tekerlekler patinaja düştüğünde vizkoz sıvı, akışkanlığını kaybederek gücün arka aksa aktarılmasını sağlıyor. Araç virajlarda bir miktar yana yatsa da güven veriyor.