Tofaş Türkiye’nin “İnovasyon Şampiyonları” arasında yerini aldı
Türk otomotiv sanayisinin öncü kuruluşlarından Tofaş, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından, Ekonomi Bakanlığı desteğiyle düzenlenen Türkiye İnovasyon Haftası 2014 kapsamında gerçekleştirilen “İnovaLig İnovasyon Şampiyonları” yarışmasında, “İnovasyon Stratejisi” kategorisinde ikincilikle ödüllendirildi. TİM’in uluslararası yönetim danışmanlığı firması A.T. Kearney işbirliğiyle gerçekleştirdiği Türkiye’nin ilk yenilikçilik kapasitesini değerlendirme programı olan İnovaLig’e 460 firma katılırken; Tofaş, finale kalan 25 kuruluşun arasında ödül alan tek otomotiv ana sanayii şirketi olmayı başardı.
Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla gerçekleştirilen İnovaLig İnovasyon Şampiyonları Ödül Töreni’nde şirket adına ödülü alan Tofaş CEO’su Kamil Başaran, “Türkiye İhracatçılar Meclisi tarafından, Türkiye İnovasyon Haftası kapsamında bu yıl ilk kez gerçekleştirilen ‘İnovaLig İnovasyon Şampiyonları’ yarışmasında, Türkiye’nin en yenilikçi şirketleri arasında yer almaktan son derece gururluyuz. Türk otomotiv sektöründe öncü bir kurum olarak, son dönemde yaptığımız yatırımlar, sürdürülebilirlik alanında yürüttüğümüz çalışmalar, çevre performansında ulaştığımız yüksek kriterlerle, geleceğimizi bugünden tasarlıyoruz. Şirketimiz, sektörümüz ve ülke ekonomisi adına gurur verici başarılara imza atıyoruz. Bu bizim, uzun yıllardan bu yana sistemli ve stratejik bir şekilde Ar-Ge’ye verdiğimiz önemin bir yansımasıdır. Üretim süreçlerinin dünya standartlarına ulaşmasının yanı sıra ürünlerimizin ve hizmetlerimizin toplum ihtiyaçlarına yanıt vermesi, ulusal ve uluslararası düzeyde uygun iş modelleri geliştirmemiz ve bütün bu alanları desteklemek üzere çalışan yetkinliğini desteklememiz ve yenilikçilik kültürüne verdiğimiz önem bu yoldaki bitmez tükenmez çabalarımızın somut birer örneğidir” dedi.
Başaran; “Yenilikçilik, Tofaş’ın şirket DNA’sının değişmez bir parçası. Ne zaman mevcut yöntemlerle beklediğimiz sonuçları alamadığımız, performansımızı daha da ileriye taşımamızı gerektiren bir durumla karşı karşıya kalsak, bu bizim için yenilikçi bir sıçrama yapma ihtiyacının olgunlaştığını ifade ediyor. Tofaş olarak, bugüne kadar kendini sürekli olarak yenilemeyi başarmış bir şirket olduk ve kendimizi yenilemeye devam ediyoruz. Bugüne kadar hep Tofaş bünyesinde farklı alanlardaki yenilenme girişimlerini şirket genelini kapsayan bütünsel bir sistem içinde ele almaya özen gösterdik. Ancak şirket genelini kapsayan bir yenileşim stratejisine sahip olmak, geleneksel algıyla bu alandaki tüm girişimleri ‘kontrol etmek ve her girişimi merkezi bir yapıyla yönetmek’ anlamına gelmiyor. Yaklaşımımız, ürün, hizmet, süreç, organizasyonel çözümler ve iş modelleri konusunda yürütülen yenileşim çalışmalarını destekleyip genel bir strateji çerçevesinde birbiriyle uyumlu hâle getirerek, etkilerini en üst düzeye çıkartmayı amaçlıyor” dedi.