Tüketimi düşük performansı yeterli
Peugeot’nun kompakt SUV modeli 3008, sportif tasarımı ve zengin donanımıyla öne çıkıyor. Araçta kullanılan kendini kanıtlamış 1.6 litrelik dizel ünite, otomatik şanzımanla uyum içerisinde.
Fransız otomotiv devi Peugeot, yeni nesil 3008 ile tasarımda çıtayı bir hayli yukarıya yükseltti. Yollardaki en şık araçlardan olan yeni 3008, dizel motor seçeneğiyle olduğu kadar benzinli versiyonuyla da iddialı. Bu ayki 1.2 litrelik benzinli motoruyla konuğumuz olan araç, sportif GT Line donanımıyla çok daha heybetli görünüyor. Geniş hava girişlerine sahip tamponu, damla desenli farları, büyük ve kavisli ön ızgarasıyla son derece prestijli görünen ön bölüm, uzun motor kaputu ve kaslı çamurluklarla çekici bir tasarım vadediyor. Ön tampon altından başlayıp kapı altları ve davlumbazlarla devam eden, arka tamponun da büyük bir bölümünü kaplayan kaplamalar, aracın SUV genlerini vurguluyor. Çift renkli 19 inçlik alaşım jantlar da bu tasarıma katkı sağlıyor. Çok şık arka farlar ve boydan boya devam eden siyah şerit, araca premium modelleri aratmayan bir prestij kazandırmış. Kapı üstlerindeki krom çıta ve aynı renkteki tavan rayları, aracı tam bir SUV yapıyor.
KABLOSUZ ŞARJ DA VAR
Dış tasarımdaki iddialı çizgiler, iç mekanda farklı bir boyutta. Markanın i-Cockpit adını verdiği küçük çaplı direksiyon simidi ve sürücüye dönük konsol, iç tasarımı türünün en iyileri arasına yerleştiriyor. Piyano tuşlu kumanda birimleri, 8 inçlik dokunmatik ekran, piyano siyahı konsol ve kablosuz şarj sistemi, aracın teknolojik altyapısına işaret ediyor. Joystick tipi vites kolu çok şık ve hemen yanında eşyalar için bolca yer ayrılmış. İç mekanda hem ön hem arka bölümde yeterince ferah hacim sağlanmış. 520 litrelik bagaj da oldukça geniş.
120 BEYGİRLİK DİZEL ÜNİTE
Yeni nesil 3008’de benzinli ve dizel motor seçenekleri sunuluyor. Bize konuk olan 1.6 litrelik BlueHDİ ünite, 120 beygir güç ve 300 nm tork üretiyor. 6 ileri tam otomatik şanzımanla kombine edilen dizel ünite, son derece dengesi ve esnek bir yapıda. Şanzımanın hızlı geçişleri, 1315 kilogramlık otomobilde ara hızlanmaları da sorunsuz hale getiriyor. 0-100 km/s ivmelenmesini 11.6 saniyede tamamlayan aracın ulaşabildiği maksimum süratse saatte 185 kilometre olarak belirlenmiş. Fabrika verilerine göre 4.2 litrelik ortalama tüketim oldukça etkileyici. Bizim kullanımımızda elde ettiğimiz ortalamaysa 5.5 litre oldu. Yol tutuş konusunda da başarılı olan otomobil, SUV modelleri arasında oldukça iddialı bir konumda. Yalıtım ve konfor olarak da 3008, türünün en iyi örnekleri arasında yer alıyor.