VOLVO XC90 TAŞLARI YERİNDEN OYNATACAK
Geçen yıl dünya lansmanı gerçekleştirilen Yeni Volvo XC90, Türk kullanıcılarla buluştu. Yeni Volvo XC90, üç yıllık bir çalışmanın ve 11 milyar dolarlık bir yatırım programının parçası oldu
Yeni Volvo XC90 ile Volvo Cars’ın 2015’in en büyük motor reformu olarak duyurduğu T3 motor Çeşme Alaçatı’da kullanma fırsatı yakaladık. Geleceğin tasarımını yakalayan, kendi sınıfına özel yeni teknolojiler içeren ve yeni Ölçeklenebilir Ürün Mimarisi (SPA) teknolojisini kullanan Yeni Volvo XC90 ile 152 beygir gücünde ve 250 Nm torka sahip yeni T3 motor test edildi. Volvo Car Turkey Yeni Genel Müdürü Frank Versaevel; “Yeni XC90, 3 yıllık bir çalışmanın ve 11 milyar dolarlık bir yatırım programının parçası oldu. Birçok yönden Volvo tarihinde yeni bir dönemin başlangıcını oluşturuyor. Aynı zamanda Türkiye’nin bir sedan pazarı olduğunu biliyorum ve gelecek sene çok önemli bir bir sedan modelimiz olan S90 gelecek. Bugün tanıştığınız Yeni XC90 ve önümüzdeki yıl içinde gelecek Yeni S90’la beraber, Türkiye’de heyecanlı günler yaşayacağız” dedi.
Güvenlik anlayışına devam
Yeni XC90, yoldan çıkma durumunda, ön emniyet kemerleri yolcuların pozisyonlarını sabitlemek için sıkılaşıyor. Koltuk ve koltuk çerçevesi arasındaki enerji emilim özelliği otomobil sert bir zemine düşüş yapınca ortaya çıkabilecek dikey güçleri yastıklıyor ve böylece omurga yaralanmalarını engellemeye yardım ediyor.
XC90, sürücü kavşaklarda bir araçla aniden karşı karşıya gelince otomatik fren yapma teknolojisine sahip dünyadaki ilk otomobil. Volvo Cars’ın tüm otomatik frenleme fonksiyonlarını kapsayan City Safety-Şehirde Güvenlik Sistemi, yeni XC90’da standart olarak yer alıyor. Sistem, hem gündüz, hem de gece, otomobilin önündeki araçları, bisikletlileri ve yayaları kapsıyor.
T8 geliyor
Yeni XC90, performans ve yakıt verimliliğinin olağanüstü kombinasyonuna sahip, 2 litrelik, 4 silindirli, 8 ileri şanzımana sahip 225 hp gücünde D5 AWD motor seçeneği sunuyor. Diğer bir alternatif ise ilerleyen aylarda sunulacak olan T8 Twin Engine olacak. Türünün en iyi örneği olan “Twin Engine” motoru, 2 litrelik, 4 silindirli supercharged ve turbo benzinli bir motoru elektrikli bir motor ile bir araya getiriyor ve 406 beygir ve 49 g/km karbondioksit (CO2) emisyonuyla rakipsiz bir güç ve temizliğin kombinasyonu sunuyor. Baştan ayağa yeniden tasarladığı elektrik uyumlu XC90 T8 ise lüks bir SUV’dan beklenen tüm performansı sunarken, küçük hibrid otomobillerin bile ulaşamayacağı bir emisyon düzeyine sahip. XC90 T8’in önümüzdeki aylarda Türkiye’de satışa sunulması planlanıyor.
305 bin 390 liradan satılıyor
Yeni Volvo XC90’ın iç kabinin en çarpıcı özelliği ise tamamen yeni olan bu araç içi kontrol sisteminin kalbini oluşturan tablet benzeri bir dokunmatik konsolu. Hiçbir buton içermeyen sistem, sürücülere araç kontrolü ve internet tabanlı ürün ve hizmete erişmek için tamamen yeni bir yol sunuyor. XC90’da yer alan ses sistemi, 19 adet Bowers &Wilkins hoparlör ve 1400 watt’lık D sınıfı bir amfiden oluşuyor. Sistemde ayrıca bir otomobile entegre edilmiş ilk hava soğutmalı subwooferlardan biri de bulunuyor. Otomobilin gövdesine monte edilen bu sistem tüm iç kabini dev bir subwoofer’a çeviriyor. Otomobillerin içinde dünya standartlarında canlı performans deneyimi sunan hoparlörlerde ise son sistem bir ses işlem yazılımı kullanılıyor. XC90 ilk aşamada Momentum ve Inscription donanım seviyesi ile sunuluyor. İlerleyen aylarda R-Design’ın da sunulan donanım seviyelerine eklenmesi planlanıyor. Otomotiv endüstrisindeki en kapsamlı ve teknolojik olarak en üstseviyedeki standart güvenlik paketini sunan yeni Volvo XC90, 305 bin 390 lira başlangıç fiyatıyla Türkiye’de satılıyor.