Yeni nesil Mazda2, yeni temiz dizel motoru ön plana çıkaracak
Şirket, yeni nesil süper mini için SKYACTIV-D 1.5 ultra verimli motoru duyurdu İdeal performans ve yakıt tasarrufunu bir araya getiren küçük silindir hacimli ünite
Alışılmışa meydan okuyan otomobil üreticisi Mazda, ilk olarak Japonya’da piyasaya çıkacak olan yeni nesil B-sınıf modelini tanıtırken, yepyeni Mazda2’nin ilk defa yeni 1.5 litre temiz dizel motoru SKYACTIV-D 1.5 modeliyle piyasaya çıkacağını onayladı.
İlk olarak Mart ayında düzenlenen Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı’nda Mazda Hazumi konseptinin <strong>(yepyeni Mazda2’nin temeli) yanı sıra görücüye çıkan SKYACTIV-D 1.5, ödüllü kardeşiyle birçok aynı özelliği taşıyor: SKYACTIV-D 2.2 temiz dizel motor, Mazda CX-5, Mazda6 ve Mazda3’te sunuluyor. SKYACTIV-D 1.5, çok düşük kompresyon oranına rağmen ideal yanmayı takiben geliştirildi. Sonuç olarak motor, durma hâlinden maksimum motor durumuna geçen üstün bir dinamik performans gösteriyor.
Küçük silindir hacimli yeni SKYACTIV serisi için geliştirilen yenilikler arasında, daha az mekanik dirençte bile gelişmiş homojen zayıf yanma ve daha küçük bir motorla birleşmiş artan soğutma kaybını hesaplayan yeni bir yalıtım teknolojisi bulunuyor. Bu nedenle, birinci sınıf yakıt tasarrufu ve emisyonuyla son derece verimli ve temiz olmasının yanı sıra pahalı egzoz işlemlerine gerek kalmadan Euro 6 ile uyumlu olacak.
SKYACTIV-D 1.5’e ek olarak yepyeni Mazda2; yüksek verimli altı hızlı SKYACTIV-Drive otomatik ve SKYACTIV-MT düz şanzıman dâhil olmak üzere, SKYACTIV Teknolojisiyle donanımlı olacak. Ayrıca araç, otomobil üreticisinin yakıt tasarruflu i-stop rölantide durdurma ve i-ELOOP fren enerjisi üretim sistemlerine de sahip olacak. Mazda, yeni temiz dizelli süper minisinin, Japonya’daki* her türden yanma motorlu araçlar arasında en çok yakıt tasarrufu sunan araç olacağını umuyor. SKYACTIV-D 1.5’in Avrupa’da da popüler olması bekleniyor. Şirket yeni Mazda2’nin; üstün gerçek dünya yakıt tüketimi ve Mazda’nın kendine has sürüş keyfi gibi diğer şeylerin yanı sıra, mevcut SKYACTIV donanımlı Mazdaların izinden gideceğine inanıyor.
*Hibritler ve mikro araçlar dâhil edilmeden yapılan önemli Japonya JC08 test serisine göre.
SKYACTIV-D 1.5: Yeni neler var?
– Yanma modu iletim kontrol teknolojisi ve bastırılmış soğutma kayıplarına iletim yapan yüksek dağılımlı solenoid enjektörler
– Yakıt tasarrufunu ve performans hissini artıran, homojen zayıf yanmayı genişletmek için kullanılan yüksek ve alçak basınçlı egzoz gazı yeniden dolaşım sistemi
– Mekanik direnci azaltırken yanma verimini arttırmak için, soğutma suyu kontrol valfları ve su hücreli ara levhalar
– Motorun devir aralığı boyunca bol takviye basıncı vermek için, değişken geometrili turboşarj
– İvmelenme tepkisi ve turboşarj verimini arttırmak için emme manifolduna yerleştirilmiş ara soğutucu
SKYACTIV-D 1.5: Belirgin özellikleri (Mazda kurum içi ölçümleri)
Motor tipi Sıralı dört silindirli DOHC 16 valf doğrudan enjeksiyon dizel
Silindir hacmi 1,497 cm3
Silindir x strok 76.0mm x 82.5mm
Sıkıştırma oranı 14.8:1
Maksimum çıkış gücü (net) 4,000 devirde 77Kw / 105PS
Maksimum tork (net) 1,500-2,500 devirde 250Nm