Yeni X3 oyuna girdi
Yeni nesil BMW X3, yeni tasarımı ve zengin donanımıyla sınıfının iddialı oyuncuları arasında yerini aldı. Araçta kullanılan güçlü motor seçenekleri, sportif sürüşle de uyumlu.
Alman lüks otomobil üreticisi BMW, yenilediği X3 ile lüks orta sınıf SUV pazarındaki iddiasını artırdı. Markanın sportif temsilcisi, agresif hatları, spor otomobilleri aratmayan detayları ve yerden yüksek tasarımıyla dikkat çekiyor. Bu ay konuğumuz olan yeni X3, ilk bakışta bile sportif duruşuyla kendini ön plana çıkarıyor. Geniş tamponu ve güçlü hava kanalları X3’ü daha cesur bir SUV haline getiriyor. Bir önceki tasarım anlayışından biraz daha sıyrılan model artık daha modern. Dik bir şekilde far gruplarının ortasına konumlandırılan ızgara, artık daha çok dikkat çekiyor. Geniş hava girişlerine sahip tamponu, yüksek kaput ve etkileyici aydınlatmalar, araca fazlasıyla prestij sağlıyor.
İÇ MEKAN KALİTELİ VE ERGONOMİK
Misafirimiz olan yeni X3’ün iç mekanına girdiğimizde ilk dikkat çeken, kaliteli işçilik ve konfor. Sportif çizgilere sahip kokpiktte ergonomi ve malzeme kalitesi de oldukça iddialı. Koltukların ve kapı içi döşemelerin araçla uyumlu bir renk oluşturulmuş. Vites topuzunun ve kol dayamanın etrafındaki ahşap kaplama kalite algısını yükseltiyor. Okunaklı gösterge panelinin ortasında yer alan yol bilgisayarı gayet anlaşılır. Deri direksiyon simidi üzerinde yer alan tuş kombinasyonu kafa karıştırıcı değil. Geniş ekranlı multimedya sistemi, kaliteli ve hızlı tepkileriyle beğenimizi kazandı. Markayla özdeşleşen joystick tipi vites topuzu, katlı tasarıma sahip kokpit ve çift renkli tasarım oldukça şık bir kombinasyon ortaya çıkarıyor. Tatminkar müzik sistemi ve geri görüş kamerasını bu ekran üzerinden takip etmek mümkün. Yüksek oturma pozisyonu daha geniş bir görüş alanı sağlıyor. Arka kısımda baş ve diz mesafesi açısından sorun yok. Dijital klima ile arka kısımda da farklı bir hava oluşturmak mümkün. Geniş bagaj da kullanışlı ve yükleme eşiği de yeterince alçak.
2.0 LİTRE DİZEL ÜNİTE
BMW X3 Türkiye’de 1.6 litre benzinli ve 2 litrelik dizel seçenekleriyle sunuluyor. Bizim konuğumuz olan 2.0 litrelik dizel ünite 4×4 çekiş sistemine sahip. 190 beygir güç üreten 4 silindirli ünitenin maksimum torkuyla 400 nm. Gücünü 4 tekerleğe birden aktaran araç dengeli bir yapıya sahip. 1825 kilogram ağırlığıyla araç, 0’dan 100 kilometre hıza 8 saniyede ulaşırken maksimum 213 kilometre hız yapıyor. 8 ileri otomatik şanzımanın 3 sürüş modu var. BMW ailesinin alışılmış sürüş modlarını sunan modelde Sport+ yer almıyor. Araç fabrika verisine göre 100 kilometrede ortalama 5.7 litrelik bir yakıt sarfiyatı gerçekleştiriyor. Bizim kullanımımız boyunca araç ortalamada 7 litrelik bir tüketim değerini ekranlarımıza yansıttı.