YERLİ İ10 ARTIK DAHA HAVALI
Kısa bir süre önce makyajlanan Hyundai i10, birkaç küçük değişiklikle çok daha şık bir tasarıma kavuştu. İzmit’te üretilen araç, küçük hacimli benzinli motor ve otomatik şanzımanıyla iddialı
Hyundai’nin A sınıfındaki temsilcisi i10, kısa bir süre önce küçük bir makyaj operasyonu geçirdi. Bu hafta konuğumuz olan yeni i10, küçük hacimli benzinli motor ve tam otomatik şanzımanıyla tam bir şehirli. Makyajla birlikte aracın özellikle ön tasarımında belirgin bir değişikliğe gidilmiş. Yeni tampon, daha geniş hava girişlerine kavuşurken gündüz farları da ön ızgaranın üst uçlarına yerleştirilerek sportif bir karakter oluşturulmuş. Arka bölümde de tampon yenilenmiş. Plakalığın köşelerine yerleştirilen sis ve geri vites farları oldukça iri hale getirilmiş. Arka farlar da koyulaştırılarak sportif tasarım devam ettirilmiş.
Kalite ve ergonomi başarılı
Aracın iç mekanındaki çift renkli tasarım aynen devam ediyor. Yeni büyük dokunmatik ekranlı multimedya sistemi, kokpite hareketlilik kazandırmış. Ekranla birlikte bu bölümdeki kumanda birimleri de değiştirilmiş. Çift renkli konsol kalite algısını artırıyor. Ergonomi ve işçilik bakımından başarılı olan iç mekanda yaşam alanı da sınıfının zirvesinde. Sadece 3.66 metrelik uzunluğuna rağmen aracın iç mekanı oldukça ferah. Koreli üreticinin 1.0 litrelik benzinli motoruyla konuğumuz olan araç, 1027 kilogramlık ağırlığının altından rahatlıkla kalkıyor. 3 silindirli motorun titreşim seviyesi oldukça düşük, performansı da kağıt üzerindekinden çok daha iyi.
Ortalama tüketim 5.8 litre
66 beygir güç ve 95 nmtork üreten motor, aracı 0’dan 100 km/s sürate 16.8 saniyede ulaştırıyor. Saatte 150 kilometrelik son hızıyla da beklentileri karşılayan araç, 4 ileri otomatik şanzımanla kombine ediliyor. Vites oranlarının uzunluğu, ivmelenme performansına katkı sağlamasa da tüketimde olumlu sonuçlar doğuruyor. Ortalama tüketim 5.8 litre. Bizim elde ettiğimiz ortalamaya sa 6.5 litre seviyesinde. Yol tutuş bakımından da bir eksiklik hissedilmiyor.