200 BEYGİRLİK HİBRİT
Toyota, SUV pazarındaki güçlü oyuncusu RAV4’ü artık hibrit olarak satışa sunuyor. 200 beygirlik gücüyle öne çıkan araç, konforlu ve sessiz sürüşüyle dikkat çekiyor.
Toyota, 20 yılı bulan hibrit deneyimi sayesinde pazarın bu alandaki lider markalarından biri haline geldi. Tüm modellerinde hibrit seçeneği sunan markanın bu alandaki en güçlü temsilcisi RAV4 Hybrid. 2,5 litrelik benzinli ve 2 adet de elektrikli motora sahip olan araç, 200 beygirlik sistem gücüyle dikkat çekici bir otomobil haline geliyor. Bu ayki konuklarımızdan olan araç, zengin donanımı, sessiz sürüşü ve kalitesiyle, bu boyutta bir SUV arayanların mutlaka bakması gereken bir seçenek olarak öne çıkıyor.
İç mekân oldukça geniş
Yeni nesil RAV4’ün şık ve sportif hatlarına sahip olan araç, sınıfının çekici modelleri arasında yer alıyor. Yerden yüksek tasarım, kaslı hatlar ve yuvarlatılmış çizgilerle aracı iri bir görünüm kazandırıyor. Büyük hava girişine sahip ön tampon, çekik farları ve dik konumlu sis farlarıyla dikkat çekici bir görünüme sahip olan otomobil, arkadan da oldukça iddialı bir tasarıma sahip. Bagaj kapağına taşan arka far grubu, büyük arka cam ve üzerindeki spoyler, aracın tam bir SUV gibi görünmesini sağlıyor. Aracın iç mekânı ise, markanın klasik hatlarından oluşuyor. Dikişli deriden oluşan konsol kalite hissini artırıyor. Rahat koltuklar, 7 inçlik dokunmatik multimedya ekranı, bolca eşya gözü ve ergonomik yapı dikkat çekici. Geniş iç mekânda hem ön hem orta sırada sunulan yaşam alanı oldukça ferah. 3’üncü sıra ise daha çok çocuklara hitap ediyor. Malzeme kalitesi ve işçilik olarak da oldukça başarılı olan aracın bagaj hacmi de beklentileri karşılıyor. 5 kişilik düzende 501 litre hacim sunun bagaj, arka koltuklar yatırıldığında 1633 litreye ulaşıyor. Araçta, bir Toyota modelinde ilk kez kullanılan Panoramik Görüntü Monitörü yer alıyor. Sistem, 4 kameradan aldığı görüntüleri birleştirerek aracı saran 360 derecelik bir 3D görüntü oluşturuyor.
Ortalama tüketimi 5.1 litre
Araçta görev yapan 2,5 litrelik benzinli ünite, 155 beygir güç ve 206 nm tork üretiyor. Kulağa oldukça düşük gelen bu rakam, elektrik motorunun desteğiyle dikkat çekici bir seviyeye ulaşıyor. Araçta yer alan 2 elektrikli motordan biri ön, ikincisi arka aksın üzerine yerleştirilmiş. Bu motorların toplam gücü 143 beygir, torkuysa 270 nm olarak açıklanıyor. Hibrit sistem ise toplamda 200 beygir gibi hatırı sayılır bir güce sahip. 1690 kilogramlık ağırlığa sahip otomobil, buna rağmen 0-100 km/s ivmelenmesini 8.3 saniyede tamamlıyor. Gücünü e-CVT şanzımanla 4 tekerleğe birden aktaran aracın maksimum süratiyse saatte 180 kilometreyle sınırlandırılmış. Sürüş olarak da standart bir RAV4’ten farklı hissettirmeyen hibrit versiyonu, yol tutuş ile konfor dengesini iyi şekilde sağlıyor. Aracın ortalama tüketimi fabrika verilerine göre 5.1 litre. Bu rakama ulaşmak için şehiriçinde bolca vakit geçirerek elektrikli motoru sıkça kullanmak şart. Otoyol hızlarındaysa 6 litre seviyesi aşılıyor. Bizim kullanımımızda elde ettiğimiz ortalama tüketim değeriyse 6.5 litre oldu.