30 Yıl Sonra İlk Günkü Heyecan: Şevval Sam, Aile Yadigarı BMW’sine Yeniden Kavuştu
Borusan Otomotiv’in Türkiye temsilcisi olduğu BMW’nin tutkulu kullanıcılarından ünlü oyuncu ve müzisyen Şevval Sam’ın aile yadigarı 1990 model BMW 320i otomobili yenilendi. Borusan Otomotiv-BMW Türkiye’nin destekleriyle Şevval Sam’ın 30 yaşındaki, E30 gövde kodlu BMW 320i Cabrio otomobili özel ve hassas bir renovasyon sürecinden geçti. Otomobilin orijinal yapısına bağlı kalınarak yapılan bu renovasyon ile aile yadigarı BMW 320i Cabrio, Sam ailesinin gelecek nesillerine de yol arkadaşı olmayı sürdürecek.
Türkiye’nin en değerli sanatçılarından Leman Sam ve kızı Şevval Sam’ın “Bizim Kız” olarak adlandırdıkları BMW 3 Serisi otomobilleri, 30 yıl sonra detaylı bir renovasyon ile ilk günkü görünümüne kavuştu.
1990 model BMW 320i Cabrio otomobil, o günden bu yana orijinalliği korunarak BMW tutkunu Sam ailesi tarafından muhafaza ediliyordu. Şevval Sam, annesinin otomobilin hurdaya çıkması endişeleri üzerine “Bizim Kız’ı’’ baştan yaratmak için Borusan Otomotiv – BMW Türkiye ile iş birliği yapma kararı aldı.
Hazırlanan Video İçerikler Sosyal Medyada Geniş Yankı Uyandırdı
İş birliği kapsamında otomobilin Sam ailesiyle olan ilişkisine ve renovasyon sürecine dair video içeriği hazırlandı. BMW Türkiye’nin sosyal medya hesaplarından yayınlanan videolar BMW tutkunları tarafından büyük beğeni topladı.
Şevval Sam ve Leman Sam’ın BMW’sinin bir diğer kalbe dokunan yanı ise otomobilin renovasyon sürecinin tamamlanmasının Anneler Günü’nden hemen önce gerçekleşmesi oldu. Böylece “Bizim Kız” Leman Sam’a Anneler Günü’ne özel, sürpriz bir hediye hâline dönüştü. Şevval Sam ve Leman Sam’ın otomobilinin hikayesini anlatan özel videoya linke tıklayarak ulaşabilirsiniz; https://www.youtube.com/watch?v=YsfEIVSBykU
30 Yıllık ‘’Bizim Kız’’a Detaylı Renovasyon
BMW’nin Türkiye’deki resmi distribütörü olan Borusan Otomotiv’e teslim edilen otomobilin yenilenme serüveni gövdesinin komple sökülerek, korozyona uğrayan yerlerinin yenilenmesi ve yeniden izolasyonla yapılarak boyanmasıyla başladı. Ardından 30 yıllık geçmişe sahip açılır tavan mekanizmasının bakımı yapılarak kumaşı yenilendi. Otomobilin dışındaki bu süreç içinde de devam ederken, koltuklar, taban halısı tamamen yenilenirken, kapı döşemeleri, torpido ve konsol bakımları yapıldı. Ayrıca direksiyon simidi kaplaması yenilenerek ilk günkü haline kavuştu.
Sadece gövdesi ile değil motoruyla da efsane olan otomobilin güç ünitesi revizyonu da bu süreçte yapıldı. Pistonlardan supaplara, keçelerden contalara, şanzımandan elektrik tesisatına, hortumlardan lastiklere kadar A’dan Z’ye hayati önem taşıyan tüm detaylar göz önünde bulundurularak renovasyonu gerçekleştirildi.
Üst düzey işçilik ve tamamen orijinal parçalarla gerçekleştirilen detaylı renovasyon sonucunda otomobil, Şevval Sam’a ilk günkü görünümüne ve performansına sahip olarak Anneler Günü’nden hemen önce teslim edildi.
İkinci Nesil BMW 3 Serisi E30 Hakkında
1975 yılında yollara çıkan ve yedi nesli boyunca BMW’nin en çok tercih edilen otomobili olarak markanın tarihinde kıymetli bir yere sahip olan BMW 3 Serisi, E30 gövde kodlu ikinci nesliyle birçok otomobil tutkunu için yaşayan bir klasik.
1982-1990 yılları arasında üretimde kalan ikinci nesil, BMW 3 Serisi’nin ilk cabrio gövdeli jenerasyonu olmasının yanında sedan, coupé ve touring gövde tipleriyle üretilmiştir. BMW tarihinin dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatılan ilk otomobili E30, aynı zamanda dizel motor seçeneğiyle de sunulmuştur. 1990 yılında E30 yerini E36 gövde kodlu üçüncü nesle bırakmıştır.