Alfa Romeo Giulia GTA Efsanesi Geri Döndü!
Kuruluşunun 110. yılını kutlamaya hazırlanan Alfa Romeo,sadece kendi tarihinin değil aynı zamanda otomobil tarihinin de en önemli efsanelerinden biri olan Giulia GTA modeline yeniden hayat veriyor.
Felsefe ve ruhu, ilk kez 1965 yılında tanıtılan aynı isimli modele dayanan yeni Giulia GTA’nın kaputu altında, Giulia Quadrifoglio’da kullanılan 2.9 litre V6 Bi-Turbo motorun 510 HP’den 540 HP’ye cıkarılmış daha güçlü bir versiyonu yer alıyor. Ultra hafif malzemelerin kullanılmasıyla Giulia Quadrifoglio’ya kıyasla 100 kg daha hafif yapı ve 2.82 kg/HP ile sınıfının en iyi ağırlık/güç oranına sahip olan yeni Giulia GTA’nın bir de GTAm adında, iki adet yarış koltuğu, güvenlik kafesi ve 6 noktalı emniyet kemerleri ile dikkat çeken çok özel bir versiyonu daha yer alıyor.
Bu yıl kuruluşunun 110. yılını kutlamaya hazırlanan Alfa Romeo, markanın DNA’sını oluşturan sportif zarafeti en iyi biçimde yansıtan yeni Giulia GTA ve GTAm modellerini tanıttı. İlk olarak 1965 yılında Giulia Sprint GT’nin hafifletilmiş gövde ve daha güçlü motorlu versiyonu olarak tanıtılan Giulia GTA’nın 2020 versiyonu da yine benzer felsefeyle geliştirilmiş olarak yollara çıkmaya hazırlanıyor. Giulia GTA ve GTAm versiyonlarından sertifikalandırılmış ve numaralandırılmış olarak sipariş almaya başlayarak sadece 500 adetlik sınırlı bir üretim gerçekleştirecek olan Alfa Romeo, koleksiyon niteliğindeki bu özel sportif otomobillerle, 110. yaş kutlamalarına da yeni bir heyecan katacak.
Giulia GTA’nın ön ve arka tekerlek genişliğinin 50 mm arttırılarak özellikle yay ve amortisörlerde olmak üzere süspansiyon sisteminde yapılan iyileştirmelerle yüksek hız stabilitesi arttırıldı. Açılımı “Gran Turismo Alleggerita” olan GTA’nın, daha hafif ve daha güçlü Giulia versiyonunda, ağırlık azaltımı içinde çok önemli mühendislik çalışmaları gerçekleştirildi. Şaft, motor kaputu, tavan, ön tampon, ön çamurluklar, arka çamurluk eklentileri ve 6 nokta emniyet kemerlerine sahip karbon yarış tipi koltuklar da dahil olmak üzere kapsamlı diyet programı sonunda 100 kg ağırlık tasarruf edildi. Bunun dışında motorlarda, kapılarda ve yürüyen aksamda alüminyum ile bazı kompozit malzemeler kullanıldı. Örneğin doğrudan motor sporları dünyasından gelen benzersiz polikarbonat reçine Lexan, yan ve arka cam çerçevelerinde kullanılarak ağırlık tasarrufuna katkıda bulunuldu.