Arazide Dolaşmayı Sevenlere : Dacia Duster 1.3 tCe 4×4
Dacia günümüze kadar kolay ulaşılabilir otomobiller üretti. Duster’da bunların en gözde modellerindendi. Model artık daha güçlü motor seçeneği ile karşınızda.
İlk kez 2009 yılında piyasaya çıkan Dacia Duster, tasarım konusunda iddialı olmasa da, yerden yüksek yapısı ve uygun fiyatıyla tüm dikkatleri üzerine çekmişti. 2013 yılında ise makyajdan geçirilen Dacia Duster, selefindeki eksikleri gidererek müşterilere sunuldu.
ARAZİYE ATIFTA BULUNAN TASARIM
Ardından model 2017 yılında ikinci nesline kavuştu ve daha da modern bir yapıya kavuştu. Tasarımda en büyük değişim ön ızgarada oldu. Farla makyajlı versiyondaki yapıyı korusa da, LED gündüz aydınlatmaları hemen yan bölümlerine yerleştirildi. Tampon gurubunda da yapılan değişimler ile arazi yönü daha da baskın kılındı. Yan bölümde çamurluk kenarlarındaki çıtalar dikkatlerden kaçmazken, çamurluğun hemen arkasındaki gövdeden farklı plastik çıta onun güçlü kimliğini yansıtmış.
ARAZİDE EN BÜYÜK DOSTUNUZ
Hemen üzerinde olan 4WD yazıları da arazi karakterini daha da niteliyor. Tavan rayları gri renkli olarak tasarlanmış ve “Duster” yazılarıyla süslenmiş. Arka bölümde de geniş bagaj kapağı dikkatlerden kaçmamış. Modelin yerden yükse olması bagaj alanına yükleme yapılırken işleri biraz zorlaştırsa da, Stepne dahil bagaj hacmi olarak 414 litre alan size sunulmuş. Eğer ki 4×2 versiyonu alırsanız bu alan 478 litreye çıkıyor. Dacia Duster 4341 mm. uzunluğa, 1804 mm. genişliğe, 1683 mm. yüksekliğe sahip. 4×2 versiyonunda yükseklik 1693 mm. olarak geliyor. Orta konsolda yer alan şartel ile 4×4 ve 4×2 sürüş arasında değişim yapabiliyorsunuz. Standart kullanımda 2WD seçeneği ile yola devam ederseniz yakıt tüketimi konusunda avantaj sağlarsınız. Zorlu zeminlere girdiğinizde ise Auto modu ya da diferansiyeli kitleyip tamamen eşit dağılan bir sistem olan Lock modu tam size göre. Bu sayede ön ve arka aks arasında güçler eşit dağılarak arazide maksimum performans sağlanıyor.
İŞLEVSEL KOKPİT
İçeriye geçtiğimizde model selefine göre daha modern bir kokpitle karşımıza çıkıyor. Selefindeki düz hatlar burada girintili, çıkıntılı ve keskin yapılara bırakmış kendini. Havalandırma kanalları orta bölümde üçe çıkarılmış. Gösterge paneli tamamen elden geçirilmiş. Orta bölümdeki dijital ekran da daha modern bir yapıya kavuşturulmuş. Orta konsoldaki Media NAV sistemi tüm donanım seviyelerinde opsiyon olarak veriliyor. Ekranın hemen altında klima kumandalarına yer verilmiş. Bunlar artık daha şık görünüyor. Üzerinde krom görünümlü eklentiler ve ortasındaki dijital ekranlar sayesinde beğenimi kazandı. Direksiyon ise dört kollu olarak geliyor. Dört kollu tasarım yerine üç kollu tasarım ile bu direksiyon daha şık görünebilirdi.
HANGİ MOTOR İLE GELİYOR?
1.3 TCe motor, Renault tarafından geliştirilen TCe motor ailesinin bir parçasıdır ve turboşarj teknolojisi ile performans ve yakıt verimliliği arasında bir denge sağlamak üzere tasarlanmıştır. Turboşarj, iyi bir yakıt ekonomisi sağlarken motorun güç çıkışını artırmaya yardımcı olur. Bu motor 6 ileri EDC şanzıman ile kombine edilmiş. Euro6 Emisyon normlarını karşılayan otomobil 0-100 hızlanmasını 9.7 saniyede tamamlıyor. Modelin ortalama tüketim değeri ise 6.4 litre olarak belirlenmiş. 6 ileri EDC şanzıman geçişler konusunda başarılı. Sakin kullanımlarda da ekonomiye katkı sağlıyor.
KONFOR VE YALITIM NASIL?
Duster yumuşak süspansiyonlarıyla size her zeminde konfor sağlıyor. Özellikle hafif arazi deneyimi yaşamak isterseniz beklentilerinizi sonuna kadar karşılayacaktır. Derin çukurlar ve sert zeminler sizi rahatsız etmeyecektir. Yalıtım konusuna gelirsek eğer özellikle otoban hızlarında model biraz rüzgar ve yol sesi alıyor. Sessiz olan benzinli motor üst devirlerde de çok rahatsız etmiyor.