ARAZİDE TAM BİR DEV
Arazinin minik devi olan Suzuki Jimny, boyundan büyük işler başarıyor. Ufak hatları ve sevimli tasarımıyla dikkat çeken araç, yerden yüksek yapısıyla efsane görünümünü koruyor.
Suzuki, küçük dev Jimny’yi yeniden yollara çıkardı. Çift renkli tasarımı, yerden yüksek yapısı ve bagaj kapağındaki yedek lastiğiyle tam bir SUV gibi görünen araç, dar sokaklar ve yoğun trafikte de kullanışlı bir yapıya sahip. Markanın verdiği bilgiye göre aracın dönüş yarı çapı sadece 4.9 metre. Geniş hava girişlerine sahip yüksek tamponu, kare farları, yüksek motor kaputu ve hemen üzerindeki motor hava girişiyle zorlu yol şartlarına uygun olduğunu haykıran Jimny, yana açılan bagaj kapağı, dışarıda konumlandırılan yedek lastiği ve dik yerleştirilmiş farlarıyla küçültülmüş bir arazi aracı gibi görünüyor. Markanın kullanışlılık ve pratikliği amaçladığı araç, iç mekanıyla herkesi mutlu etme derdinde değil. Sade tasarımlı kokpit, 90’lardan fırlamış gibi sempatik ve ergonomik olarak da oldukça iddialı. Sadece 1.6 metrelik genişliğine rağmen Jimny’nin iç hacmi oldukça geniş.
Uzunluğu sadece 3.7 metre
3 kapılı olarak üretilen aracın arka koltuk sırasına geçmek de rahat. Üstelik arkaya doğru düz bir çizgiyle ilerleyen tavan sayesinde arka sırada da öndeki kadar yeterli hacim oluşturulmuş. 113 litrelik bagaj, uzunluğu sadece 3.7 metre olan bir araç için normal sayılabilir. Arka koltuklar katlandığında ortaya çıkan 324 litrelik alan ise, çok daha büyük görünüyor. Aracın yerden yüksekliği 190 milimetre. Bunu araca binerken rahatlıkla anlayabiliyorsunuz. Araçta sunulan deri koltuklar çok rahat, kullanılan sert plastik malzemelere rağmen herhangi bir tıkırtı duyulmuyor.
1.3 litrelik benzinli ünite
Suzuki Jimny’de 1.3 litrelik benzinli ünite görev yapıyor. 85 beygir güç ve 110 nm tork üreten motor, 1150 kilogramlık araca yeterli performansı sağlıyor. Maksimum sürat 135 km/s olarak verilse de araç çok daha yüksek hızlara rahatlıkla ulaşabiliyor. Yüksek yapı sebebiyle virajlarda yetme eğilimi var fakat tatlı sert süspansiyon sistemi ve dengeli yapı yeterli yol tutuş yeteneğini sunabiliyor. Aracın frenleri de oldukça başarılı. Araç standart olarak Drive Action 4X4 sistemiyle geliyor. Sistem, bir tuşla aracı 2 çekerden (2WD) 4 çekere (4WD) geçirebiliyor. Ağır arazi şartları için geliştirilen 4WD-L modunaysa sadece araç dururken geçilebiliyor. Araç, standart 4 çeker modunda bile engel tanımıyor. Kısa aks mesafesi (2 bin 250 milimetre) sayesinde askıda kalma riski çok düşük. Zaten bu aracın arazi açılarında da kendini belli ediyor. Aracın yaklaşma açısı 34, rampa açısı 31, ayrılma açısıysa tam 46 derece. Aracı kar ve çamurlu arazide bolca zorlamamıza rağmen hiçbir yerde takılıp kalmaması Jimny’nin ne kadar özel bir araç olduğunu gösteriyor. Araçta M+S (çamur ve kar) logolu arazi lastikleri kullanılıyor.