ARTIK DAHA DİNAMİK
Toyota, B sınıfındaki temsilcisi Yaris’i yeniledi. Kaliteyi ve sürüş dinamiklerini yeni karoserinde üst çıtaya taşıyan model, tasarım anlayışını de değiştirerek artık daha sportif bir görünüme sahip
Şehir aracı deyince akıllara gelen ilk modellerden biri olan Toyota Yaris, yeni görünümüyle yollarda boy gösteriyor. B segmentinde büyük bir pasta payına sahip olan Yaris otomatik seçeneğiyle konforlu sürüşler vadediyor. Aslında daha çok Avrupalı müşteriler için geliştirilen Yeni Yaris, daha dinamik bir tasarım anlayışıyla geçtiğimiz Ekim ayında pazara sunuldu. Toyota’nın, piyasaya çıktığından beri başarılı satış grafiklerine imza atan modelin ilk nesli 1999 yıllarında yollarda yerini aldı. Bir önceki tasarım anlayışına göre yuvarlak hatlardan kurtulan Yaris, daha cesur ve sert çizgilere kavuşmuş. Daha önceki karoser yapılarını hatırlarsak aslında yumurta kıvamından kurtulmuş diyebiliriz. Marka logosunu büyüten modelde, aslında X tasarımı dikkat çekiyor. Tasarım açısından araca ilk baktığımızda, özellikle dikkatimizi çeken ön ızgara, yenilenen ön alt ızgara, daha da güçlü bir görünüm veren yeni arka tampon ve LED far sistemleri ile daha atak ve cesur bir araç halini almış. Toyota Yaris’in boyutlarına baktığımızda uzunluğu 7 cm artarak 3.95 metreye, genişliği 1.69 metre, yerden yüksekliği ise 1.52 metre olarak hesaplanmış. Toyota Yaris’in bagaj hacmi ise 286 litre.
Renkli iç hacim
Misafirimizin iç mekanına adım attığımızda önceki tasarım anlayışından azda olsa sıyrıldığını fark etmemek mümkün değil. Direksiyon üzerinde daha kullanışlı kısayol tuşlarına yer verilmiş. Orta konsolda opsiyonel olarak yer alan dokunmatik renkli ekran Touch&Go sistemine sahip. Bu sistemle birlikte navigasyon özelliğine de sahip olan misafirimiz de internet ortamına da bağlanmak mümkün. Yakıt tüketimi konusunda da detaylı grafik çizimlerini gösteren ekran, çok net bir geri görüş kamerasını da barındırıyor. Bir önceki neslinde bolca saklama gözünün yer aldığı Yaris, yeni neslinde biraz fedakarlık etmiş. İç mekanda kullanılan malzeme kalitesi emsallerine göre yeterli ve uzun yolculuklarda da sessiz, keyifli bir sürüş pozisyonu sağlıyor. Arka koltuklarda baş ve diz mesafesi tam yerinde ve rahat bir yapıya sahip. Şehir içi şartlarında kullandığımız Toyota Yaris’in hafif sert olan süspansiyonları yeterli konforu sunuyor. Tüy gibi direksiyon simidi çok yormuyor. Sert hareketlere çokta duyarlı olmayan araç, sert virajlara girildiğinde hafif önden kayma gerçekleştirse de hafif kontralarla kolayca topluyor.
Hyrbrid teknoloji
Araca teknik açıdan bakacak olursak 1.5 litrelik e-CVT adı verilen otomatik şanzıman başarılı bir sürüş grafiği vadediyor. Bu hyrid ünite 4800d/d’den itibaren 75 beygir güç üretirken, 3600d/d’dan itibarende 111 Nm torka sahip. Manyetik tip elektrik motoru maksimum 520 voltaj üretirken, 45 kw bir elektrik enerjisine sahip ve hybrid motorun maksimum torku 169 Nm. Bu durumda birleşik maksimum güç 100 beygire kadar çıkıyor. Saatte 165 kilometre hıza ulaşan araç, 0’dan 100 kilometre hıza 12 saniyede ulaşıyor. Yakıt tüketimi konusunda da iddiasını sürdüren hybrid ünite, 100 kilometrede ortalama 3.6 litrelik yakıt tüketimi gerçekleştiriyor. Bizim testimize göre 4,5 litrelik ortalamaya ulaştı. Trafiğin daha da sakin olduğu saatlerde şehir dışı tüketimde 4 litreye seviyelerine inmek hiçte zor değil. Toyota Yaris’in 39 bin 990 liradan başlıyor. Test konuğumuz olan Yeni Yaris Hybrid 1.5 litrelik motor seçeneğiyle 56 bin 950 liradan başlıyor.